Stel hier jouw vraag
Meestal lukt het om binnen een werkdag te antwoorden.
-
Bezoekadres:
Rietlandpark 301
1019 DW Amsterdam
Correspondentieadres:
Postbus 15770
1001 NG Amsterdam -
KvK: 57253269
BTW: 852502436B01
IBAN: NL53 ABNA 0620 1145 92
Vergunningsnummer AFM: 15001762
Veelgestelde vragen over inleggen en opnemen
-
Waar en wanneer kan ik mijn inleg terugvinden in de portal?
Op of rond de vijfde werkdag van de maand zijn alle stortingen, incasso’s en inkomende waardeoverdrachten zichtbaar in de portal: de online deelnemersomgeving.
Je kunt al eerder de status van jouw inleg terugvinden door op je pensioen- of beleggingsrekening te klikken en de transacties te bekijken:
De reden dat er een aantal dagen overheen gaat, is allereerst omdat wij incasseren. Het duurt ongeveer vijf werkdagen voordat alle incasso’s binnen zijn. Immers: als de incasso niet gelukt is, omdat er niet genoeg geld op jouw rekening staat, probeert de bank het nog een paar keer (NB: dit verschilt per bank).
Daarom zitten er minstens vijf werkdagen tussen de incassodatum en de dag dat wij de intrinsieke waarde van de participaties (‘Net Asset Value’, of NAV) ontvangen van CACEIS, onze bewaarder. Deze peildatum is de zogenoemde “standaard handelsdag”. Op basis van deze NAV wordt er per deelnemer bepaald hoeveel participaties hij of zij krijgt voor zijn of haar inleg.
De NAV ontvangen wij normaliter de derde werkdag van de maand. Als deze correct is, gaan we alles controleren en verwerken. Als alles klopt, lezen wij deze gegevens in, in de portal en zie jij een dag later – dus ongeveer de vierde werkdag van de maand – de nieuwe waarde van jouw vermogen terug in je klantomgeving.
-
Hoe kan ik een automatische overboeking naar BrightPensioen instellen?
Bij je aanmelding machtig je ons om je inleg af te schrijven van het door jou opgegeven rekeningnummer. Je kunt de hoogte van je inleg instellen in de portal; jouw eigen online omgeving.
-
Hoe kan ik mijn inleg bij BrightPensioen wijzigen?
Ieder Bright-lid krijgt z’n eigen online omgeving. Hier kun je op ieder moment jouw inleg wijzigen.
Inleg wijzigen pensioenrekening
Als je een pensioenrekening hebt, zie je deze staan op de startpagina (de roze rekening). Als je erop klikt kom je op een pagina met alle informatie over je pensioenrekening.
In dit vierde blok kun je jouw inleg wijzigen. Je kunt zowel een periodieke als een eenmalige inleg instellen. Vergeet niet om op “opslaan” te klikken!
Op onze website vind je het overzicht van de incassodata.
Inleg wijzigen beleggingsrekening
Als je een beleggingsrekening hebt, zie je een blauwe rekening op de startpagina. Als je hierop klikt, kom je op je beleggingsrekening pagina.
In dit vierde blok kun je jouw inleg op je beleggingsrekening wijzigen. Klik op “wijzig hier jouw inleg”. Vergeet niet om op “opslaan” te klikken!
Op onze website vind je het overzicht van de incassodata.
-
Tot wanneer kan ik nog inleggen dit jaar?
Je kunt het hele jaar inleggen. Dat doe je door je inleg op te geven in de portal; jouw persoonlijke online omgeving. Eéns per maand beleggen we de inleg. Hier vind je alle belangrijke data, waaronder de wijzigingsdatum per maand. Heb je in december de deadline gemist, dan is er tussen de laatste wijzigingsdatum en 31 december nog een mogelijkheid om een betaalde handmatige storting te doen. Stuur – voor meer info hierover – een mail naar info@brightpensioen.nl.