WhatsApp

Wij staan voor je klaar

Heb je een vraag of opmerking? Stel hem hieronder. Wij helpen je graag, van 09:00 – 17:30. Of we bellen je terug, wanneer het jou uitkomt.

Image
Image

Stel hier jouw vraag

Meestal lukt het om binnen een werkdag te antwoorden.

Veelgestelde vragen

  • Heeft BrightPensioen een BHAG?

    BHAG staat voor Big Hairy Audacious Goal. Een term bedacht door Jim Collins. Het is een enorm ambitieuze en uitdagende doelstelling. Eentje die richting geeft en inspireert.

    De BHAG van BrightPensioen is: “De meest geliefde financiële instelling ter wereld worden”.

  • Hoe kan ik van een andere aanbieder overstappen naar BrightPensioen?

    Met een waardeoverdracht kun je eerder opgebouwd pensioen in de derde pijler, overhevelen naar BrightPensioen. Dit kan fiscaal geruisloos, je betaalt er dus tussentijds géén belasting over. Bij ons zijn er ook géén overstapkosten.

    Op deze pagina vind je alle informatie over jouw opgebouwde pensioen overhevelen naar BrightPensioen.

    Eerder opgebouwd pensioen in de tweede pijler (collectief pensioen via werkgever) kun je helaas niet overhevelen. Hier zitten andere voorwaarden aan verbonden dan aan de derde pijler, waarin BrightPensioen zit.

  • Hoe kan ik inloggen als werkgever?

    Op de portal log je in met het e-mailadres waarmee jij je bij Bright bekend bent. Ofwel: het e-mailadres waarop je elke maand onze nieuwsbrief (incasso notificatie) ontvangt.

    De eerste keer in de portal, moet je een wachtwoord aanmaken om in te kunnen loggen. Hieronder een stappenplan.


    1. Surf naar de portal en klik op “nieuw wachtwoord opvragen”.

    Image

    2. Vul op het volgende scherm jouw e-mailadres in, waarmee je bij ons geregistreerd staat, en kies voor “verstuur verificatie code”.

    Image

    3. In jouw mailbox vind je een e-mail met de verificatiecode. Niet gevonden? Controleer je spam! (Ook daar niet? Lees dan deze FAQ.)

    Vul de verificatiecode in en klik op “code verifiëren”.

    Image

     

    4. Om jouw account goed te kunnen beveiligen, vragen wij je om jezelf ook te verifiëren met een telefoonnummer. Dit nummer wordt onthouden voor een volgende keer. Gebruik dus je eigen nummer!

    Vul je telefoonnummer in en klik op “Code verzenden”.

    Image

     

    5. Vul vervolgens de verificatiecode in die je via sms/telefoon ontvangt.

    Image

     

    6. Nu kun je een wachtwoord instellen. Het wachtwoord moet tussen 8 en 64 tekens lang zijn en moet minstens drie ‘gekke’ tekens bevatten (zoals een hoofdletter, getal of symbool). Toegestaan zijn: a – z, A – Z, 0 – 9 en de speciale tekens @ # $ % ^ & * – _ ! + = [ ] { } | : ‘ , . ? / ` ~ ” ( ) ;

    Image

    7. Klik daarna op “doorgaan”.

    That’s it! Je nieuwe wachtwoord is ingesteld. Vergeet ‘m niet op te slaan, want dit is je wachtwoord voor de volgende keren.

  • Hoe log ik als individu in op de portal?

    Om in te loggen op het Bright portal, klik je rechtsboven op “inloggen“.

    Op de portal log je in met het e-mailadres waarmee jij je bij Bright bekend bent. Ofwel: het e-mailadres waarop je elke maand onze nieuwsbrief (incasso notificatie) ontvangt.

    Kom je voor het eerst in onze portal? Of ben je je wachtwoord vergeten?

    Volg dan het onderstaande stappenplan.


    1. Surf naar de portal en klik op “nieuw wachtwoord opvragen”.

    De url van de portal verandert in het inlogscherm naar een alternatieve url (brightprd.b2clogin.com/bright…) Dit is de juiste, beveiligde url.

    Image

    2. Vul op het volgende scherm jouw e-mailadres in, waarmee je bij ons geregistreerd staat, en kies voor “Doorgaan”.

    Image

     

    3. In jouw mailbox vind je een e-mail met de verificatiecode. Niet gevonden? Controleer je spam! (Ook daar niet? Lees dan deze FAQ.)

    Vul de verificatiecode in en klik op “Code verifiëren”.

    Image

     

    4. Je krijgt automatisch een sms op het telefoonnummer dat bekend is bij ons. Krijg je geen sms? Klik op ‘vraag ‘m opnieuw aan’. Code ontvangen? Vul de code in en klik op ‘Code verzenden’.

    Image

    5. Nu kun je een wachtwoord instellen. Het wachtwoord moet tussen 8 en 64 tekens lang zijn en moet minstens drie ‘gekke’ tekens bevatten (zoals een hoofdletter, getal of symbool). Toegestaan zijn: a – z, A – Z, 0 – 9 en de speciale tekens @ # $ % ^ & * – _ ! + = [ ] { } | \ : ‘ , . ? / ` ~ ” ( ) ; Klik na het invullen van je nieuwe wachtwoord op ‘Doorgaan’.

    Image

    That’s it! Je nieuwe wachtwoord is ingesteld. Vergeet ‘m niet op te slaan, want dit is je wachtwoord voor de volgende keren.

  • Heeft BrightPensioen een app?

    Op dit moment hebben wij (nog) geen app. Maar de portal is wel mobile friendly. Je kunt de online portal als ’tegel’ of icoon op je telefoon opslaan. Zo heb je ‘m altijd bij de hand. Stap voor stap:

    1. Surf in de webbrowser op je telefoon naar de portal
    2. Klik in de onderbalk op het blokje met het pijltje (Apple) / Klik op instellingen (vaak: het icoontje met drie puntjes boven elkaar) (Android)
    3. Klik op voeg toe aan beginscherm of toevoegen aan startscherm
    4. Verander eventueel de naam en voeg toe
    5. Je vindt nu de sneltoets als icoon terug op je telefoon

Onze oplossing voor jou

Zzp'er bij BrightPensioen sfeerimage

Zelfstandige zonder pensioen?

Bij ons regel je het makkelijk zelf. Flexibel én met fiscaal voordeel.

Ik ben zzp'er
Werkgever bij BrightPensioen sfeerimage

Pensioen regelen voor je werknemers?

Wij bieden flexibiliteit voor jou als werkgever en voor medewerkers.

Ik ben werkgever
Werknemers bij BrightPensioen sfeerimage

Zelf pensioen opbouwen in loondienst?

Jij bepaalt hoeveel je opzijzet. En wanneer je met pensioen gaat.

Ik ben werknemer

Waar we trots op zijn

  • MoneyView ProductRating Prijs vijf sterren
  • Certified B Corp logo
  • Trustpilot afbeelding website BrightPensioen