Je hebt tot 31 december de tijd om je jaarruimte te benutten. Bereken jouw jaarruimte vandaag.

16 november 2021

ContactCare kiest voor Bright

In de branche van klantcontact, met veel jongere medewerkers, is het (nog) niet gebruikelijk om pensioen aan te bieden. ContactCare wil hier verandering in brengen en voorloper zijn. De specialist in klantcontact gaat haar medewerkers een pot voor later aanbieden, via Bright.

Jasper Meerding, Founder ContactCare: “Onze medewerkers staan centraal in het leveren van goede dienstverlening. Naast werkgeluk zetten wij in op een leven lang leren. Binnen onze organisatie kunnen mensen doorgroeien. We zoeken naar ieders onontdekte potentieel. Bij deze ‘leven lang leren’ benadering hoort ook dat we luisteren naar behoeften van onze medewerkers. De oudedagsvoorziening is iets waar de, toch vaak jonge, doelgroep in klantcontact niet vaak mee geconfronteerd wordt. Het is in onze branche niet iets vanzelfsprekends. Dat is jammer want het vak klantcontact stond al een tijd niet in het beste licht. Tijd om daarin verandering te brengen en voorop te lopen. Daarom zijn wij trots dat wij deze samenwerking met BrightPensioen aangaan en naast onze klanten, óók onze medewerkers blijvend verder kunnen helpen.”

Sjaak Zonneveld, directeur BrightPensioen: “Het aantal werkgevers voor ons kiest stijgt steeds sneller. Het zijn vaak jongere ondernemingen die flexibiliteit willen en daarom kiezen voor een alternatief, zoals Bright. Het wordt ook steeds meer ingezet als extra arbeidsvoorwaarde in een steeds krappere arbeidsmarkt.”

Bedrijven als Too Good to Go, Blendle, Vandebron, Temper, Broad Horizon, Flow Traders, Youfone, Wundermart, Polarsteps en Channable gingen ContactCare voor.

Vrijheid in keuze

Van oudsher was pensioenopbouw de verantwoordelijkheid van een werkgever. Via een pensioenfonds of -verzekeraar wordt een collectieve pensioenregeling afgesloten voor alle medewerkers. Hierbij is er weinig flexibiliteit. Voor sommige bedrijven is dit nog steeds verplicht. Maar (jonge) bedrijven die zich niet verplicht bij een pensioenfonds hoeven aan te sluiten en toch iets willen doen voor hun werknemers op pensioengebied, kiezen steeds vaker voor de oplossing van BrightPensioen.

Werknemer zelf aan het stuur

Bij BrightPensioen bouwt een medewerker individueel aanvullend pensioen – lijfrente – op in de derde pijler. Het verschil met pensioen in de tweede pijler zit ‘m vooral in de flexibiliteit en verantwoordelijkheid. De medewerker zit zelf aan het stuur van zijn pensioenrekening en beheert deze online. De werkgever geeft eventueel een toelage op het salaris, maar dat is niet verplicht. Maandelijks incasseert BrightPensioen de inleg en belegt deze tegen kostprijs. De medewerker kan het fiscale voordeel terugvragen aan de Belastingdienst.

 

In de media:

BAAZ: ContactCare kiest voor BrightPensioen

Emerce: ContactCare kiest voor BrightPensioen

CustomerFirst: ContactCare kiest voor BrightPensioen

Klantcontact.nl: Facilitair ContactCare regelt aanvullend pensioen via BrightPensioen

 

Onze oplossing voor jou