Illustratie nieuwe online portal BrightPensioen, online deelnemer omgeving

Zo werkt jouw online Bright omgeving

In deze mini-handleiding lees je over de belangrijkste functies in jouw online Bright omgeving. Lees ook deze blog met een uitleg van de (toekomstige) functies en een button naar de nieuwe portal.

Read how to switch to English in the portal below.

Startpagina

Na het inloggen kom je terecht op jouw BrightPensioen dashboard/de startpagina. Hier zie je in één oogopslag een paar belangrijke zaken. Zoals je opgebouwde vermogen en resultaat, indicatie van de maandelijkse uitkering, de certificaten van aandelen en documenten.

Persoonlijke BrightPensioen omgeving afb 1

 

Pensioenrekening (en inleg wijzigen)

Als je een pensioenrekening hebt, zie je deze staan op de startpagina (de roze rekening). Als je erop klikt kom je op een pagina met alle informatie over je pensioenrekening.

In het bovenste blok zie je wat je tot nu toe hebt ingelegd, opgebouwd en het resultaat. Klik op “Bekijk jouw transactieoverzicht” om alle transacties uit het verleden te zien.

In het tweede blok zie je de beleggingsmix. En welk deel van jouw portefeuille neutraal is en welk deel defensief. Daaronder zie je jouw huidige inleg en een indicatie van het op te bouwen vermogen en uitkering op pensioendatum.

In het derde blokje kun je de inleg wijzigen. Klik daarvoor op “Wijzig hier jouw inleg”. Nieuw is dat je direct de gevolgen voor het op te bouwen vermogen ziet, als je een periodieke en/of eenmalige inleg ingeeft.

Image

Vergeet niet om op “opslaan” te klikken!

Image

Op onze website vind je het overzicht van de incassodata.

Beleggingsrekening, inleg wijzigen en geld overboeken

Als je een beleggingsrekening hebt, zie je een blauwe rekening op de startpagina. Als je hierop klikt, kom je op je beleggingsrekening pagina. Hier kun je zien wat je tot nu toe hebt opgebouwd, een indicatie van het op te bouwen vermogen op einddatum, je beleggingsmix en je huidige inleg. Ook kun je hier jouw transactieoverzicht bekijken door in het eerste blok op “Bekijk jouw transactieoverzicht” te klikken.

Om je inleg te wijzigen, klik je op “Wijzig hier jouw inleg”. Daar kun je een periodieke of eenmalige inleg doorgeven.

Vergeet niet om op “Opslaan” te klikken!

Persoonlijke BrightPensioen omgeving afb 4

 

Om een bedrag op te nemen van je beleggingsrekening, dan wel geld over te boeken naar je pensioenrekening, klik je op “Geld overboeken”.

In het volgende scherm kun je óf jouw pensioenrekening óf jouw bankrekening kiezen om een bedrag over te maken.

  • Kies je jouw pensioenrekening, dan zetten we beleggingen ter waarde van het bedrag dat je ingeeft over van jouw beleggingsrekening (box 3) naar je pensioenrekening (box 1). Hier worden geen kosten voor gemaakt, jouw beleggingen krijgen als het ware alleen een ander kenmerk.
    Let op! Dit kan alleen van beleggingsrekening naar pensioenrekening, andersom is niet mogelijk. Het geld staat dan vast totdat je met pensioen gaat. Je kunt de betaalde inkomstenbelasting over dit bedrag terugvragen.
  • Kies je jouw bankrekening, dan gaan we op de eerstkomende handelsdag (een deel van) jouw beleggingen daadwerkelijk verkopen. De kosten van de verkooptransactie bedragen 0,05%. Wij verkopen beleggingen ter waarde van het bedrag dat je ingeeft. Wil je de gehele portefeuille verkopen, voer dan de totaalwaarde in.
    Let op! Zijn de koersen sinds de vorige maand gedaald, dan zal de opbrengst lager zijn dan de waarde die je bij verkoop hebt opgegeven.

Vergeet niet om op “Overboeken” te klikken.

Op onze website vind je het overzicht van de incassodata.

Persoonlijke gegevens

In de online portal kun je zelf een paar persoonlijke gegevens wijzigen. Klik rechts bovenin het scherm op het poppetje.

Gegevens icoon BrightPensioen nieuwe portal

Klik vervolgens op “persoonlijke gegevens”. Wil je iets wijzigen? Klik eerst op “wijzigen”, pas je gegevens aan en klik vervolgens op “opslaan”.

Extra rekening openen

Heb je alleen een pensioenrekening (of beleggingsrekening), maar zou je ook graag een tweede rekening hebben? Klik rechts bovenin het scherm op het poppetje en vervolgens op “rekening openen” om kosteloos een tweede rekening te openen.

Bankgegevens

Wil je jouw bankgegevens bekijken of wijzigen? Klik rechts bovenin het scherm op het poppetje en vervolgens op “bankgegevens”. Hier kun je jouw tegenrekeningen bekijken of een nieuwe IBAN toevoegen. Dat laatste doe je door te klikken op de button “nieuwe IBAN”.

Portal in English

Do you prefer to visit the portal in English? After login, you can choose to switch to English (on the top of your screen).

Taaloptie BrightPensioen nieuwe portal

Nog vragen?

Chat ballon BrightPensioen nieuwe portal

Wij staan voor je klaar! In de online portal vind je onderin het scherm een chat ballonnetje (zoals het plaatje hiernaast) waarmee je met ons kan chatten. Liever even bellen of mailen? Dat kan ook. Bel ons op 020 – 70 70 540 of mail naar info@brightpensioen.nl.

 

Ga naar de portal