Servicepagina exclusief voor werkgevers

Medewerkers komen en gaan. Bouwen jouw medewerkers pensioen op via Bright? Geef hier de wijzigingen door en wij regelen de rest.

Image

Zo regel je het direct

  • Nieuwe medewerker(s) aanmelden

    Via dit formulier kun je nieuwe medewerkers doorgeven. Zij ontvangen vervolgens een e-mail met informatie om zich aan te melden.

  • Inleg wijzigen

    Als we de inleg van de rekening van het bedrijf incasseren, dan kan de medewerker de inleg uiteraard niet zelf wijzigen. Wijzigingen in de inleg kun je als werkgever hier doorgeven.

  • Medewerker uit dienst

    Gaat een medewerker uit dienst? Laat dit aan ons weten via dit formulier. Dan stoppen we het lidmaatschap. Wij informeren vervolgens de medewerker over de mogelijkheden. Die kan het lidmaatschap zelf voortzetten of stoppen met inleggen.

Image

Wil je meer weten? Lees dan verder.

  • Hoe kan ik een nieuwe werknemer toevoegen als ik al pensioen faciliteer voor mijn werknemers?
    Als je al pensioen faciliteert voor jouw werknemers maar je wil een nieuwe werknemer toevoegen, dan kan je via deze pagina zijn/ haar gegevens invullen.
  • Wat als er een werknemer uit dienst gaat?

    De BrightPensioen rekening staat altijd op naam van een persoon. Deze pensioenrekening blijft gewoon bestaan en gekoppeld aan hem of haar, ook in een volgende baan. Indien je als werkgever niet meer het jaarlijkse lidmaatschap wil betalen, geef dit dan door aan BrightPensioen. Een werknemer kan altijd kiezen wat hij/zij wil doen met de bestaande rekening.

  • Hoe geef ik wijzigingen door voor mijn werknemers?

    Via de servicepagina voor werkgevers kun je alle mutaties doorgeven: indiensttredingen, uitdiensttredingen en mutaties in de inleg (indien dit via de werkgever wordt geïncasseerd).

  • Betaal ik als werkgever ook voor de werknemers die geen rekening openen bij BrightPensioen?

    Daar kunnen we kort over zijn: nee. Je betaalt alleen voor de werknemers die meedoen met Bright. Op je factuur kun je altijd zien wie dat zijn.

  • Kan ik als werkgever direct op de rekening van mijn werknemers inleggen?

    Het is mogelijk om als werkgever direct op de rekening van werknemers in te leggen. Omdat we maar van één rekeningnummer kunnen incasseren, is het (als de werkgever de inleg doet) voor de werknemer niet mogelijk om de inleg aan te passen of om vanaf zijn eigen rekening bedragen te laten incasseren.

  • Hoe kan ik als werkgever controleren of mijn medewerkers inleggen?

    Als je pensioen faciliteert voor je medewerker wil je wellicht wel verifiëren of de medewerker hiervan ook gebruik maakt. De pensioenpot van de medewerker is echter een individuele rekening (lijfrente) van de medewerker zelf. Als werkgever heb je hier geen toegang toe. Om er zeker van te zijn dat er wel ingelegd wordt heb je de volgende mogelijkheden:

    1. We incasseren de inleg bij de werkgever. In dat geval weet je zeker hoeveel er ingelegd wordt. De medewerker moet hiervoor een ‘volmacht tot inhouding lijfrente’ tekenen omdat er een inhouding op het netto loon plaatsvindt. Een voorbeeld daarvan is hier te downloaden. In dat geval zorgen we ervoor dat de medewerker niet zelf de inleg kan aanpassen.
    2. Als we de inleg bij de medewerker incasseren kun je de medewerker vragen het jaarlijkse financieel overzicht te laten zien. Of een kopie bankafschrift waarop de maandelijkse incasso van BrightPensioen te zien is.
  • Kan ik BrightPensioen ook aanbieden aan zzp'ers die voor mij werken?
    Goed idee! En ja, dat kan. Het is slim om fijne zzp’ers te vriend te houden. Zo kun je ervoor kiezen om het pensioen aan te bieden en dat jij, als opdrachtgever, het inschrijfgeld en het jaarlijkse lidmaatschap betaalt. De freelancers kunnen dan helemaal zelf bepalen hoeveel ze inleggen.

Bright webinars en events

    Je bent in goed gezelschap

    • Image
    • Image
    • Image
    • Image
    • Image