Regel het direct:
-
Nieuwe medewerker(s) aanmelden
Via dit formulier geef je nieuwe medewerkers door. Zij ontvangen van ons een e-mail met informatie om zich aan te melden.
-
Inleg wijzigen
Als wij de inleg van de rekening van het bedrijf incasseren, dan kan de medewerker de inleg uiteraard niet zelf wijzigen. Wijzigingen in de inleg kun je als werkgever via de werkgeversportal doorgeven.
-
Medewerker gaat stoppen
Gaat een medewerker uit dienst of gaat hij of zij om een andere reden stoppen met pensioen opbouwen? Geef het door via de werkgeversportal. Wij stoppen dan het lidmaatschap en informeren de medewerker over de mogelijkheden. Hij of zij kan het lidmaatschap zelf voortzetten of stoppen met inleggen.
Veelgestelde vragen
-
Hoe kan ik een nieuwe werknemer toevoegen, als ik al pensioen faciliteer voor mijn werknemers?
Als je pensioen faciliteert via BrightPensioen voor jouw werknemers en je wilt een nieuwe werknemer toevoegen, dan kan dat via de werkgeversportal regelen. -
Wat gebeurt er als een medewerker uit dienst gaat?
Een BrightPensioen rekening staat altijd op naam het individu (in dit geval: de werknemer). Deze pensioenrekening blijft gewoon bestaan dus en is gekoppeld aan de persoon. Ook als hij of zij (bijvoorbeeld) verandert van baan.
Gaat een medewerker uit dienst? Geef dit door via de online portal. Wij benaderen de medewerker om te overleggen wat hij of zij wilt doen met de pensioenrekening.
-
Betaal ik als werkgever ook voor de werknemers die geen rekening openen bij BrightPensioen?
Daar kunnen wij kort over zijn: nee. Je betaalt alléén voor werknemers die meedoen. In de werkgever notificatiemail of op je factuur kun je zien wie dat zijn.
-
Kan ik als werkgever direct op de rekening van mijn medewerkers inleggen?
Ja, dat is mogelijk.
Lees meer over het verschil tussen inleg via de werkgever of via de werknemer in deze FAQ.
-
Hoe kan ik als werkgever controleren of mijn werknemers inleggen?
Als je pensioen faciliteert voor je werknemers, wil je wellicht verifiëren dat de werknemers hiervan gebruikmaken. Alleen, de pensioenpot is een individuele rekening (lijfrente). Als werkgever heb je hier geen toegang toe. Om toch te kunnen zien dat er ingelegd wordt, heb je de volgende mogelijkheden:
- Wij incasseren de inleg bij de werkgever. Zo ben jij er zeker van dat het bedrag ingelegd wordt. De werknemer moet hiervoor een “volmacht tot inhouding lijfrente” tekenen, omdat er een inhouding op het nettoloon plaatsvindt. Een voorbeeld is hier te downloaden. In dit geval zal de werknemer niet zelf de inleg kunnen aanpassen.
- Als wij de inleg bij de werknemer incasseren, kun je hem of haar vragen het jaarlijkse financieel overzicht te laten zien. Of een kopie bankafschrift waarop de maandelijkse incasso van BrightPensioen te zien is.
-
Kan ik BrightPensioen ook aanbieden aan zzp'ers die voor mij werken?
Dat kan zeker. Goed idee! Slim om waardevolle zzp’ers tevreden te houden. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om pensioen aan te bieden en dat jij, als opdrachtgever, het inschrijfgeld en het jaarlijkse lidmaatschap betaalt. De freelancers kunnen verder zelf bepalen hoeveel ze inleggen.