• Hoe word ik deelnemer / lid van BrightPensioen?

    Om deelnemer / lid te worden van BrightPensioen, kun je jezelf aanmelden via de “word lid” button bovenaan onze website.

    • Je geeft hier jouw NAW-gegevens in.
    • Je kiest voor een pensioenrekening en/of beleggingsrekening (als je wilt; twee rekeningen voor één lidmaatschap).
    • Je uploadt een kopie ID waarop je BSN zichtbaar is.
    • Je maakt de inschrijfvergoeding over (of € 0,01 ter verificatie, in het geval je werkgever de inschrijfvergoeding voldoet).

    Vervolgens gaan wij aan de slag om jouw gegevens te controleren en verwerken. Dat doen we onder andere aan de hand van je betaling (een zogenoemde afgeleide identificatie) en door je online te ‘Googlen’ (geen grap). Dit moeten we doen in het kader van de Wwft, de Wet ter voorkoming van Witwassen en financieren van Terrorisme.

    Ervan uit gaande dat we niets vinden, krijg je van ons een instructie voor de portal en kun je aan de slag. Meestal is dat dezelfde werkdag, en anders de werkdag erna.

    Het eerste wat je vervolgens moet doen is jouw inleg doorgeven in de portal. Een eenmalige en/of periodieke inleg. Die worden bij elkaar opgeteld en de eerst volgende incasso dag geïncasseerd. Klik bovenin de website op de button “Voor Bright leden” voor alle belangrijke data (waaronder de incasso dag).