Veel gestelde vraag

Op welke manier kan ik als werkgever pensioen faciliteren voor mijn werknemers?

Je kunt als werkgever pensioen faciliteren en de inschrijf- en lidmaatschapskosten betalen voor jouw werknemers. Daarnaast kun je ook bijdragen in de opbouw in de vorm van extra bruto salaris (onder de noemer “bijdrage oudedag” bijv). Hierdoor stimuleer je dat medewerkers starten met pensioenopbouw. De werknemer betaalt hier initieel inkomstenbelasting over en dient deze zelf terug te vragen.

De inschrijfvergoeding valt onder de werkkostenregeling. De lidmaatschapskosten kunnen worden geboekt als bedrijfskosten.

Onze ervaring (van 150+ werkgevers) is dat zo’n 44% van de werknemers pensioen opbouwt indien deze pensioen faciliteert tegen 5% van de werknemers indien een werkgever niets doet. Zodra een werkgever ook (voorwaardelijk) bijdraagt aan pensioenopbouw, dan stijgt dit percentage verder naar bijna 80%. Voor meer informatie kun je deze pagina bekijken of direct contact opnemen met ons via werkgever@brightpensioen.nl

Vragen per onderwerp

Begin vandaag met je pensioen Gratis lid tot € 3.000