WhatsApp
  • Waarom zijn jullie overgestapt naar de ABN AMRO (en bijvoorbeeld niet naar Triodos of ASN)?

    Sinds de start van BrightPensioen was onze bewaarbank KAS Bank. Via KAS Bank incasseerden we de maandelijkse inleg bij onze deelnemers. Hiernaast treedt KAS Bank op als bewaarbank (ook wel “custodian bank” genoemd) en de bewaarder (ook wel “depositary” genoemd) van het fonds. Deze bewaart en beschermt de aandelen en obligaties van het fonds, houdt de fondsadministratie bij en rapporteert onder andere de maandelijkse intrinsieke waarde van de participaties in het fonds.

    In 2019 is KAS Bank overgenomen door CACEIS. Na deze overname is een integratietraject gestart. Als onderdeel hiervan is begin 2021 de verhuizing gestart van alle klanten van KAS Bank naar het banksysteem van CACEIS. Dit banksysteem biedt echter (nog) geen incassomogelijkheid. Daarom moesten we op zoek naar andere mogelijkheden om de fonds inleg te kunnen incasseren.

    Vanwege de hoge bedragen die wij incasseren, moest dit een zakenbank zijn die ook mogelijkheden biedt om in de toekomst eventueel het fonds (deels) onder te brengen. Daarom vielen consumentenbanken zoals Triodos of ASN af en is de keuze op ABN AMRO gevallen. Het hielp enorm dat er al langer een klantrelatie bestond met deze bank. Bovendien heeft deze bank ook veel bankkoppelingsmogelijkheden die ons in de toekomst meer mogelijkheden bieden.

    Klanten hoeven in principe niets te doen, omdat de incassant-ID’s hetzelfde zijn gebleven. Zo herken je de incasso’s van BrightPensioen.