2 augustus 2017

Incasseren & beleggen in 2019

Onderstaand een uitleg van de belangrijke data

  • Standaard handelsdag
    Dit is de laatste dag van de maand. Op basis van de slotkoers van de laatste dag van de maand bepaalt KAS BANK de intrinsieke waarde van de participaties (‘Net Asset Value’, of NAV).
  • Uiterste wijzigingsdatum opname verzoek
    Je kunt een opnameverzoek tot één werkdag voor bovengenoemde standaard handelsdag wijzigen / ingeven.
  • Incassodatum
    Op deze dag, drie werkdagen voor de standaard handelsdag, incasseren we jouw inleg.
  • Uiterste wijzigingsdatum incasso inleg
    Je kunt je inleg tot vier werkdagen voor de incassodatum wijzigen.
  • Notificatie incasso
    Circa één week voor de uiterste wijzigingsdatum ontvang je van ons een e-mail met het bedrag dat we gaan incasseren zodat je ruim de tijd hebt dit te wijzigen.
  • Wanneer zijn de transacties zichtbaar in het online deelnemersportaal?
    Ten vroegste op de vierde werkdag van de maand kun je jouw transacties terugvinden in het deelnemersportaal.

Onderstaand de indicatieve data voor 2019.

(Klik op het plaatje voor een vergroting)

 
Je kunt bij BrightPensioen per maand, kwartaal, halfjaar of jaar inleggen. Afhankelijk van wat jij gekozen hebt zijn bovenstaande data van belang. NB: uit oogpunt van risicospreiding is maandelijks inleggen verstandig.
Let op: bedragen opgegeven als eenmalige inleg (ingegeven voor de uiterste wijzigingsdatum) worden op de eerstvolgende incassodatum geïncasseerd, onafhankelijk van de door jou gekozen incassoperiode. Indien er op die datum ook een periodieke incasso plaatsvindt, zullen beide bedragen (dus van de periodieke én de eenmalige) bij elkaar opgeteld worden geïncasseerd.
Bovenstaande data zijn indicatief en er kunnen zich omstandigheden voordoen waardoor er van deze data afgeweken wordt.