Je hebt tot 31 december de tijd om je jaarruimte te benutten. Bereken jouw jaarruimte vandaag.

Wij staan voor je klaar

Heb je een vraag of opmerking? Neem contact met ons op. Wij helpen je graag, van 09.00 – 17.30. We kunnen je ook terugbellen, wanneer het jou uitkomt.

Image

Stel direct je vraag

Je krijgt binnen een werkdag je antwoord.

Image

Meest gestelde vragen over inleggen en opnemen

  • Wat voor een instelling is BrightPensioen?

    BrightPensioen is een beleggingsinstelling die vermogen belegt ten behoeve van de oudedagsvoorziening van mensen die zelf hun pensioen moeten regelen. Zoals zzp’ers en mensen in loondienst zonder pensioenregeling. Deze doelgroep is aangewezen op de derde pijler binnen ons pensioenstelsel en kan uitsluitend derde pijler pensioen (oftewel “lijfrente”) opbouwen. Bijvoorbeeld bij ons.

    BrightPensioen is een financiƫle instelling die beleggingslijfrente biedt voor derde pijler pensioenopbouw. Wij zijn dus geen pensioenfonds, geen pensioenverzekeraar en geen premiepensioeninstelling.

  • Waar en wanneer kan ik mijn inleg terugvinden in de portal?

    Op de vijfde werkdag van de maand. Dan zijn alle stortingen, incasso’s en inkomende waardeoverdrachten die we de maand daarvoor hebben ontvangen, zichtbaar in de portal: de online deelnemersomgeving. Je kunt jouw inleg terugvinden door op je pensioenrekening of beleggingsrekening te klikken. Op de pagina van jouw pensioenrekening of beleggingsrekening vind je alle transacties.

  • Hoe kan ik een automatische overboeking naar BrightPensioen instellen?

    Bij je aanmelding machtig je ons om je inleg af te schrijven van het door jou opgegeven rekeningnummer. Je kunt de hoogte van je inleg instellen in de portal; jouw eigen online omgeving.

  • Wat zijn de verschillen tussen de oplossing van BrightPensioen en een traditionele collectieve pensioenregeling?

    Traditioneel regelen werkgevers pensioen voor hun medewerkers via de zogenoemde tweede pijler van ons pensioenstelsel. Een groeiende groep werkgevers kiest voor een alternatieve oplossing via de derde pijler, zoals die van BrightPensioen. De derde pijler is over het algemeen namelijk flexibeler, moderner en simpeler.

    Er zijn veel verschillen tussen beide pijlers. Op deze pagina hebben we die uiteengezet en ook in ons whitepaper komen de verschillen aan bod.

  • Kan ik mijn inleg bij BrightPensioen tussentijds wijzigen?

    Als deelnemer van Bright krijg je jouw eigen online omgeving. Hier kun je jouw inleg wijzigen wanneer je wilt.

  • Tot wanneer kan ik nog inleggen dit jaar?

    Je kunt het hele jaar inleggen. Dat doe je door je inleg op te geven in de portal; jouw persoonlijke online omgeving. Wil je per maand weten wanneer je uiterlijk je inleg kan opgeven of wijzigen? Klik op “voor Bright leden”, rechts bovenin onze website. Daar vind je alle belangrijke data, waaronder de wijzigingsdata.

Onze oplossing voor jou

Waar we trots op zijn

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image

Bright
Helder en slim

  • Je geld is veilig

    Wat er ook met Bright gebeurt: jij blijft eigenaar van jouw geld.

  • We zijn een social enterprise

    We gaan niet voor maximale winst, maar voor een maximaal pensioen.

  • Je wordt mede-eigenaar

    Elk lid is mede-eigenaar en deelt mee in de winst: slim en eerlijk.