We staan voor je klaar

Heb je een vraag of opmerking? Neem contact met ons op. Wij helpen je graag. We kunnen je ook terugbellen, wanneer het jou uitkomt.

Image

We zijn op werkdagen bereikbaar
van 9.00 tot 17.30 uur

Bel, mail, app. Wat jij fijn vindt. We staan voor je klaar! We kunnen je ook terugbellen, wanneer het jou uitkomt.

Stel direct je vraag

Je krijgt binnen een werkdag je antwoord.

Image

Meestegestelde vragen over inleggen en opnemen

  • Wat voor een instelling is BrightPensioen?

    BrightPensioen is een beleggingsinstelling die vermogen belegt ten behoeve van de oudedagsvoorziening van mensen die zelf hun pensioen moeten regelen. Zoals ZZP’ers en mensen in loondienst zonder pensioenregeling. Deze doelgroep is aangewezen op de derde pijler binnen ons pensioenstelsel en kan uitsluitend derde pijler pensioen (oftewel ‘lijfrente’) opbouwen.

    BrightPensioen is een financiële instelling die beleggingslijfrente biedt voor derde pijler pensioenopbouw. Wij zijn dus geen pensioenfonds, geen pensioenverzekeraar en geen premiepensioeninstelling.

  • Waar en wanneer kan ik mijn inleg terugvinden in de portal?

    Op de vijfde werkdag van de maand. Dan zijn alle stortingen, incasso’s en inkomende waardeoverdrachten die we de maand daarvoor hebben ontvangen zichtbaar in de portal: de online deelnemersomgeving. Je kunt jouw inleg terugvinden door op je pensioenuitkering te klikken. Aan de rechterkant vind je dan ‘mijn transacties’.

  • Hoe kan ik een automatische overboeking naar BrightPensioen instellen?

    Bij je aanmelding machtig je ons om je inleg af te schrijven van het door jou opgegeven rekeningnummer. Je kunt de hoogte van je inleg instellen in de portal; jouw eigen online omgeving.

  • Wat zijn de verschillen tussen de oplossing van BrightPensioen en een traditionele collectieve pensioenregeling?

    Traditioneel regelen werkgevers pensioen voor hun medewerkers via de zogenoemde tweede pijler van ons pensioenstelsel. Een groeiende groep werkgevers kiest echter voor een alternatieve oplossing via de derde pijler, zoals die van BrightPensioen.

    Er zijn veel verschillen tussen beide oplossingen. Op deze pagina hebben we die uiteengezet en ook in ons whitepaper komen de verschillen aan bod.

  • Kan ik mijn inleg bij BrightPensioen tussentijds wijzigen?

    Als deelnemer van Bright krijg je jouw eigen online omgeving. Hier kun je jouw inleg wijzigen wanneer je dat wilt.

  • Tot wanneer kan ik nog inleggen dit jaar?

    Je kunt het hele jaar inleggen. Dat doe je door je inleg op te geven in de portal; jouw persoonlijke online omgeving. Wil je per maand weten wanneer je uiterlijk je inleg wilt opgeven of wijzigen? Kijk dan hier: ‘Uiterste wijzigingsdatum incasso inleg’.

    Alleen in de maand december is het mogelijk ook nog na de uiterste wijzigingsdatum een bedrag over te maken. De instructies hiervoor kun je hier teruglezen.

Onze oplossing voor jou

Dit vinden onze leden

Bright
Helder en slim

  • Je geld is veilig

    We pakken geen percentage van je pensioen. Zo hou je meer over.

  • We zijn een social enterprise

    We gaan niet voor maximale winst, maar voor een maximaal pensioen.

  • Je wordt mede-eigenaar

    Elk lid is mede-eigenaar en deelt mee in de winst: slim en eerlijk.