Inlegpauze: geen lidmaatschap als je niet meer inlegt
Er kunnen zich situaties voordoen waardoor je wilt stoppen met inleggen. Bijvoorbeeld omdat je van werkgever zonder pensioenregeling naar werkgever met pensioenregeling gaat. Of wanneer je zzp’er bent en stopt met ondernemen. Of omdat het financieel even niet uitkomt. Voor dit soort situaties kun je een inlegpauze inlassen.
Gedurende de inlegpauze:
- blijft je geld belegd;
- betaal je geen lidmaatschap;
- kun je niet meer inleggen of opnemen (geen transacties doen);
- kun je geen inkomende waardeoverdracht aanvragen;
- wordt het risico niet afgebouwd richting je pensioenleeftijd;
- gelden er aangepaste regels rondom de bijstandsbescherming.
Voorwaarden voor een inlegpauze
- Je hebt minimaal één jaar het lidmaatschap betaald van € 210 (of je werkgever heeft minimaal een jaar voor je betaald).
- De inlegpauze moet je aanvragen vóór het begin van een nieuw kalenderjaar.
- Je hebt geen beleggingsrekening, of je hebt jouw vermogen van je beleggingsrekening opgenomen of overgeboekt naar je pensioenrekening. Er staat dus geen vermogen op de beleggingsrekening.
- Je hebt minder dan € 50.000 aan vermogen opgebouwd en je pensioenpot blijft onder de € 50.000. Mocht je pot door rendementsgroei groter worden dan € 50.000, gaan we het jaarlijks lidmaatschap weer in rekening brengen.
- Een inlegpauze mag zo lang duren als nodig, maar kan maximaal één keer in de vijf jaar worden ingelast. Mocht je binnen een periode van vijf jaar toch genoodzaakt zijn een tweede inlegpauze in te lassen, neem dan even telefonisch contact met ons op. Dan zoeken we samen naar een oplossing.
Lees alle spelregels in de aanvullende voorwaarden (pagina 2, onder “kosten”).
Hoe las je een inlegpauze in?
- Geef via dit formulier door dat je een inlegpauze wilt.
- Wij sturen je een bevestiging.
- Vanaf het volgende kalenderjaar betaal je geen lidmaatschapskosten meer (tot we weer van je horen).
Inlegpauze opheffen
Wanneer je weer wilt beginnen met inleggen, geef je dat aan ons door via dit formulier. Je ontvangt een bevestiging met de datum waarop jouw rekening weer actief wordt. Vanaf dat moment kun je inleggen en betaal je weer de lidmaatschapskosten.
Vragen? Bel ons! 020 – 70 70 540