In juli deed BrightPensioen voor de derde keer een NPS (Net Promoter Score) meting onder alle leden.
De NPS is de bekendste indicator voor klanttevredenheid en/of -loyaliteit. Hoe hoger de score, hoe meer loyale klanten.
We vroegen onze leden: Hoe waarschijnlijk is het dat je BrightPensioen zou aanraden aan een vriend of collega?
Het antwoord hierop is een getal van 0 t/m 10. De respondenten worden ingedeeld in drie groepen:
Promoters: percentage dat een score van 9 of 10 geeft.
Neutralen: percentage dat een score van 7 of 8 geeft.
Critici: percentage dat een score van 0 t/m 6 geeft.
De NPS is het percentage promoters minus het percentage critici. Een positieve NPS-meting betekent dat er meer promoters dan critici zijn.
De resultaten
65% gaf een 9 of een 10
31% gaf een 7 of een 8
4% gaf een 6 of lager
Daarmee kwam onze NPS op een prachtige resultaat van 61!
Bij de eerste meting was de NPS 68. Bij de tweede meting, in 2020, haalden we een score van 54, in 2021 maar liefst 73 en in 2022 kwamen we tot een score 61.