Online deelnemersomgeving

  • Hoe kan ik een andere tegenrekening/ IBAN opgeven?

    Als je bent ingelogd in jouw online omgeving kan je op de pagina ‘mijn gegevens’ aan de rechterkant jouw bankrekeningnummer wijzigen.

  • Waar en vanaf wanneer kan ik mijn financieel jaaroverzicht bekijken?

    De financiële jaaroverzichten zijn begin februari zichtbaar in de portal. Deze gegevens kun je gebruiken voor je belastingaangifte. Je vind de financiële jaaroverzichten in het documentencentrum in jouw online omgeving.

  • Waarom vind ik BrightPensioen niet terug in www.mijnpensioenoverzicht.nl?

    Op mijnpensioenoverzicht.nl staat alleen het pensioen opgebouwd in de eerste (AOW) en tweede pijler (pensioenfonds/pensioenverzekeraar via werkgever). Individueel opgebouwd pensioen zoals BrightPensioen valt in de derde pijler en is niet zichtbaar op mijnpensioenoverzicht.nl. Dit wordt geregeld vanuit de overheid, wellicht komt hier in de toekomst een oplossing voor. In onze online omgeving is er wel een mogelijkheid om het overzicht van mijnpensioenoverzicht.nl te uploaden.

  • Waar en wanneer kan ik mijn inleg terugvinden in de portal?

    Op de vijfde werkdag van de maand zijn stortingen, incasso’s en inkomende waardeoverdrachten die we in de voorgaande maand ontvangen hebben zichtbaar in de online deelnemersomgeving of portal. Je kunt jouw inleg terugvinden door op jouw pensioenuitkering te klikken. Aan de rechterkant vind je ‘mijn transacties’.

    Alle belangrijke data zijn hier terug te vinden.

     

  • Mijn tijdelijke wachtwoord werkt niet, wat nu?

    Let op: het kan zijn dat er een tijdslot van toepassing is op je tijdelijke wachtwoord. Hierdoor kan het zijn dat je tijdelijke wachtwoord pas ná het verlopen van een tijdsperiode pas bruikbaar wordt. Dit staat vermeld in de email met je tijdelijke wachtwoord indien dit van toepassing is.

    Zo niet, controleer dan of je bij het invoeren van het wachtwoord een extra spatie hebt meegenomen aan het begin of einde. Het systeem ziet deze als een extra karakter. Voer het tijdelijke wachtwoord nogmaals in.

    Na 3 keer foutief inloggen, dien je weer een nieuw tijdelijk wachtwoord aan te vragen.

    Mocht je nog steeds problemen ondervinden of op korte termijn toegang willen tot je online omgeving, neem dan even contact met ons op via 020-7070540 of stuur een E-mail naar klantenservice@brightpensioen.nl. Dan helpen wij je verder.

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

    Wachtwoord voor de deelnemersportal vergeten ? Doorloop de volgende stappen:

    • Ga naar het inlogscherm
    • Klik op ‘Nieuw wachtwoord opvragen”,
    • Voer je klantnummer in
    • Kies “Wachtwoord opvragen”.

    Je ontvangt een email met een tijdelijk wachtwoord. Log vervolgens in met je klantnummer en het zojuist verkregen wachtwoord. Hierna word je gevraagd een nieuw wachtwoord te kiezen.

    Dit wachtwoord moet bestaan uit minimaal 8 karakters, waarvan tenminste één hoofdletter (A-Z), tenminste één cijfer (0-9) en tenminste één speciaal karakter (!@#+, etc.).

Vragen per onderwerp

Begin vandaag met je pensioen Gratis lid tot € 3.000