Overstappen van zzp pensioen aanbieder? Dat kan hier >

Vragen over Factuur voor individuen

Terug naar alle vragen DGA Werkgever Werknemer Zzp'er

  • Ik heb bij mijn aanmelding aangegeven dat ik via een partner bij Bright ben gekomen, maar heb geen korting gekregen?

    Als je inderdaad via een van onze kortingspartners lid bent geworden, dan hoort de korting verrekend te worden op de eerste factuur. Heb je ooit eerder een factuur gehad van ons? Dan is de korting daar waarschijnlijk al verrekend. Zo niet, neem dan even contact met ons op.

  • Ik heb als individu een factuur ontvangen, maar begrijp de kosten niet?

    De enige kosten waar wij een factuur voor sturen, zijn de lidmaatschapskosten. Dit doen wij één keer zodra je betalend lid wordt (na één jaar lidmaatschap of zodra je € 5.000 of aan vermogen hebt opgebouwd), eventueel naar rato. En daarna één keer per kalenderjaar.

    Uitleg factuur:

    • Lidmaatschap hoeveelheid 1 = één jaar lidmaatschapskosten van € 210.
    • Maanden korting hoeveelheid X = het eerste jaar betaal je jouw lidmaatschap naar rato. De maanden waarin je gratis lid was, worden van de factuur afgetrokken (€ 17,50 per maand).
    • Korting distributiepartner = eventueel de korting die je krijgt, omdat je via een van onze distributiepartners lid bent geworden.
  • Kan ik nog een inlegpauze aanvragen als ik al een factuur heb ontvangen?

    Je kunt op ieder moment een inlegpauze aanvragen. Wel is het zo dat een inlegpauze per kalenderjaar loopt. Net zoals de lidmaatschapskosten. Een inlegpauze vraag je daarom aan vóór de start van een nieuw kalenderjaar en gaat dan in per 01-01 van dat kalenderjaar. Op het moment dat je een jaarfactuur hebt ontvangen, kan een inlegpauze pas worden ingelast vanaf het eerstvolgende kalenderjaar.

  • Ik ontvang een factuur, maar zit nog in het eerste jaar van het (gratis) lidmaatschap. Hoe zit dit?

    Nieuwe leden betalen het eerste jaar na aanmelding geen lidmaatschap, zolang hun vermogen onder de € 5.000 blijft. Dit is het totaalbedrag op al jouw Bright rekeningen (dus eventueel ook jouw beleggingsrekening, mocht je die hebben). Als je binnen het eerste jaar € 5.000 (of meer) aan vermogen opbouwt, word je dus eerder betalend lid. Het lidmaatschap wordt dan naar rato berekend en gefactureerd.

  • Kan ik de incasso van een andere IBAN af laten schrijven?

    Heb je al een factuur ontvangen? Voor de huidige factuur is dit dan niet meer mogelijk, omdat de incasso al loopt. Voor toekomstige facturen is dit wel mogelijk. Je kunt zelf een andere tegenrekening of IBAN doorgeven via de online portal. Log in en klik rechtsboven in het scherm op het poppetje. Klik vervolgens op “bankgegevens”, scroll naar onder en klik op “nieuwe IBAN”. Volg de stappen om een nieuwe tegenrekening of IBAN toe te voegen. In het volgende scherm geef je ons een machtiging voor de nieuwe IBAN. Daar kun je ook doorgeven dat je de lidmaatschapskosten van deze IBAN wilt laten incasseren.

  • Wat als de incasso voor de lidmaatschapsfactuur mislukt?

    Is de incasso mislukt? Dat kan gebeuren. Wij sturen jou ergens in de komende weken een mail met instructies om de betaling alsnog te kunnen voldoen.

  • Hoe betaal ik de factuur voor het lidmaatschap?

    Wij werken met automatische incasso’s. Je hoeft de factuur dus niet zelf handmatig te betalen. Het bedrag zal binnen een week na facturatie worden geïncasseerd van de bij ons bekende rekening.

  • Mijn vraag staat er niet tussen, hoe neem ik contact op?

    Onze klantenservice helpt je graag! Mail ons op: info@brightpensioen.nl. Vermeld in het onderwerp eventueel het factuurnummer, mocht jouw vraag daar specifiek over gaan.