BrightPensioen heeft NPS score van 68!

In oktober 2018 heeft BrightPensioen voor het eerst een NPS (Net Promoter Score) meting gedaan onder de leden van BrightPensioen.

De NPS is de bekendste indicator voor klanttevredenheid en/of -loyaliteit. Hoe hoger de score, hoe meer loyale klanten. Centraal staat de vraag hoe waarschijnlijk het is dat klanten een bedrijf zouden aanbevelen aan anderen.

Er wordt één vraag aan klanten gesteld: “Hoe waarschijnlijk is het dat je BrightPensioen zou aanraden aan een vriend of collega?” Het antwoord hierop is een getal van 0 t/m 10. De respondenten worden ingedeeld in drie groepen:

  1. Promoters: respondenten die een score 9 of 10 geven.
  2. Neutralen: respondenten die een score 7 of 8 geven.
  3. Critici: respondenten die een score 0 t/m 6 geven.

De NPS score is het percentage promoters minus het percentage critici.

Resultaten BrightPensioen

Op de vraag ‘Hoe waarschijnlijk is het dat je BrightPensioen zult aanbevelen aan een vriend of collega’ gaf

  • 69% een 9 of een 10 (de promoters).
  • 30% gaf een 7 of een 8 (de neutralen)
  • 1% gaf een 6 of lager (de criticasters)

Daarmee kwam onze NPS-score op 68!

We merken dit ook aan het aantal nieuwe deelnemers: inmiddels komt 1 op de 3 nieuwe leden op aanbeveling van een bestaand lid. We zijn dus heel blij met onze leden, want zij zijn onze belangrijkste marketing-machine!

Begin vandaag met je pensioen Gratis lid tot € 3.000