10 februari 2019

BrightPensioen heeft NPS score van 68!


In oktober 2018 heeft BrightPensioen voor het eerst een NPS (Net Promoter Score) meting gedaan onder de leden van BrightPensioen.
De NPS is de bekendste indicator voor klanttevredenheid en/of -loyaliteit. Hoe hoger de score, hoe meer loyale klanten.
Er wordt één vraag aan onze leden gesteld: “Hoe waarschijnlijk is het dat je BrightPensioen zou aanraden aan een vriend of collega?” Het antwoord hierop is een getal van 0 t/m 10. De respondenten worden ingedeeld in drie groepen:

  1. Promoters: respondenten die een score 9 of 10 geven.
  2. Neutralen: respondenten die een score 7 of 8 geven.
  3. Critici: respondenten die een score 0 t/m 6 geven.

De NPS score is het percentage promoters minus het percentage critici.

Resultaten BrightPensioen

Op de vraag ‘Hoe waarschijnlijk is het dat je BrightPensioen zult aanbevelen aan een vriend of collega’ gaf:

  • 69% een 9 of een 10 (de promoters).
  • 30% gaf een 7 of een 8 (de neutralen)
  • 1% gaf een 6 of lager (de criticasters)

Daarmee kwam onze NPS-score op 68!
We merken dit ook aan het aantal nieuwe deelnemers: inmiddels komt 1 op de 3 nieuwe leden op aanbeveling van een bestaand lid. Onze leden zijn inmiddels onze belangrijkste marketing-machine!
Vanaf nu gaan we ééns per jaar deze score meten. En natuurlijk gaan we wat doen met de feedback die we krijgen!