26 juni 2019

BrightPensioen heeft NPS score van 54

Image

In juni 2020 heeft BrightPensioen NPS (Net Promoter Score) meting gedaan onder alle leden.

De NPS is de bekendste indicator voor klanttevredenheid en/of -loyaliteit. Hoe hoger de score, hoe meer loyale klanten.

We vroegen onze leden: Hoe waarschijnlijk is het dat je BrightPensioen zou aanraden aan een vriend of collega?

Het antwoord hierop is een getal van 0 t/m 10. De respondenten worden ingedeeld in drie groepen:

  • Promoters: percentage dat een score van 9 of 10 geeft.
  • Neutralen: percentage dat een score van 7 of 8 geeft.
  • Critici: percentage dat een score van 0 t/m 6 geeft.

De NPS score is het percentage promoters minus het percentage critici.

  • 57% gaf een 9 of een 10
  • 40% gaf een 7 of een 8
  • 3% gaf een 6 of lager

Daarmee kwam onze NPS-score op 54!

Image

 

We danken iedereen die meegedaan heeft voor dit mooie resultaat en alle reacties. En we gaan natuurlijk aan de slag met jullie feedback!