14 juli 2020

BrightPensioen heeft NPS score van 54

Image

In juni 2020 heeft BrightPensioen NPS (Net Promoter Score) meting gedaan onder alle leden.

De NPS is de bekendste indicator voor klanttevredenheid en/of -loyaliteit. Hoe hoger de score, hoe meer loyale klanten.

We vroegen onze leden: Hoe waarschijnlijk is het dat je BrightPensioen zou aanraden aan een vriend of collega?

Het antwoord hierop is een getal van 0 t/m 10. De respondenten worden ingedeeld in drie groepen:

  • Promoters: percentage dat een score van 9 of 10 geeft.
  • Neutralen: percentage dat een score van 7 of 8 geeft.
  • Critici: percentage dat een score van 0 t/m 6 geeft.

De NPS score is het percentage promoters minus het percentage critici. Een positieve NPS score betekent dat er meer promoters dan critici zijn.

Resultaten….

  • 57% gaf een 9 of een 10
  • 40% gaf een 7 of een 8
  • 3% gaf een 6 of lager

Daarmee kwam onze NPS-score op 54!

Image

We danken iedereen die meegedaan heeft voor dit mooie resultaat en alle complimenten en reacties.

We vroegen jullie ook naar verbeterpunten, want uiteraard willen we steeds een stapje hoger en beter. Hieronder de belangrijkste aandachtspunten en de acties die we hierop gaan ondernemen.

  • De online klantomgeving (de portal) / een app
    Verreweg de meeste opmerkingen gingen over de online klantomgeving. Zoals uiteraard de dubbele inlog (dit is de reden), de presentatie van resultaten, mobiele site/app enzovoort. Geen verrassing en voor ons is dit ook de hoogste prioriteit. De eerste stappen voor een nieuwe portal zijn inmiddels genomen en we hopen ‘m in 2021 te lanceren. Als er Bright-leden zijn wiens vakgebied dit is (portals, ICT, user experience etc.) en die willen meedenken: laat het ons weten! Bel of mail ons even.
  • Informatie over de beleggingen
    Diverse mensen hebben aangegeven meer te willen weten over hoe Bright belegt, de effecten van corona en op basis waarvan de portefeuille wordt samengesteld. Ook veel vragen over de duurzaamheidsaspecten. We hebben in dit blog meer uitleg gegeven over het beleggen tijdens corona en we gaan een blog schrijven over de (duurzaamheids)criteria, de criteria op basis waarvan beleggingen geselecteerd worden en wat we nog meer doen op gebied van duurzaamheid. Leuk om te vermelden dat we hierin worden bijgestaan door Bright-lid Tal Ullmann.
  • Vragen over een nabestaandenverzekering
    Een aantal mensen vroegen zich door deze vraag af of hun pensioenpot bij BrightPensioen niet al bij hun nabestaanden terecht komt, in geval van overlijden. Jazeker! Alleen is die pot natuurlijk nog niet zo groot, als je pas een paar jaar bezig bent. Een additionele nabestaandenverzekering kan ervoor zorgen dat die pot wordt aangevuld tot het niveau van de pensioenpot waar je uiteindelijk op terecht hoopt te komen.
    Maar liefst 67% van de leden gaf aan het prettig te vinden als BrightPensioen op dit gebied iets kan betekenen. We zijn hier inmiddels in samenwerking met Dazure uit Breda mee aan de slag gegaan. Stay tuned.
    We werden er door enkele leden overigens (terecht) op gewezen dat we natuurlijk eerst hadden moeten vragen of iemand ├╝berhaupt nabestaanden heeft…

Daarnaast nog een aantal kleinere suggesties waarop we direct actie hebben genomen. Zoals het direct kunnen downloaden van de jaarruimte tool vanuit de portal, zodat je daarvoor niet eerst je gegevens hoeft achter te laten. Dat kan inmiddels via de wijzigen inleg pagina:

Image

Voor het geven van feedback, suggesties en andere vragen hoef je uiteraard niet te wachten tot de volgende NPS meting.

We horen graag van je. Per telefoon, email of chat.