Speciaal voor Bright-leden

Alle tips, links, inlog naar de portal, samenwerkingen en andere handige voordelen voor Bright-leden.

Image
Image

Slim! Een community
Kijk wat we doen voor onze leden

Wij zijn een financiële instelling. Klopt. Maar Bright is meer dan dat. Zo werken we met een coöperatie. Elk lid mag meepraten over onze plannen. Wij werken ook samen met onze community.

En als wij groeien, groei jij mee! Doe je mee?

Image

Wij staan voor je klaar!

Wij zijn pensioennerds. Voor ons is het gesneden koek. Maar we kunnen ons goed voorstellen dat het voor jou een hoop abracadabra is. Dus heb je vragen? Snap je iets niet? Wil je meer weten? Bel ons. Wij leggen het graag uit.

Onze partners
Samen bereik je meer dan alleen!
*Klik* op de logo's voor meer

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Logo Humanwave partner van BrightPensioen
  • Logo Easeley, partner BrightPensioen

Save the date!
Belangrijke data voor je inleg en opname

Jij bent de baas over jouw pensioen. En jij kiest wanneer je in wilt leggen: per maand, per kwartaal, per halfjaar of per jaar. Maar… Wij geven de tip om het regelmatig (bijvoorbeeld per maand) te doen. Omdat je hiermee het risico beter spreidt. Afhankelijk van wanneer je inlegt, zijn de onderstaande data dus belangrijk voor je.

De bedragen die je vóór de uiterste wijzigingsdatum ingeeft in jouw klantomgeving, worden op de eerstvolgende incassodatum geïncasseerd.

Onderstaande data zijn indicatief. We verwachten het niet, maar er kan altijd iets gebeuren waardoor er van deze data afgeweken moet worden.

Je kunt de incasso- en inlegdata ook in je agenda importeren. Gebruik deze link voor Google Calendar. Voor iCal of Outlook: gebruik deze download.

Veelgestelde vragen over inleggen en opnemen

  • Wanneer is de uiterste wijzigingsdatum voor de incasso van mijn inleg?

    Je kunt je inleg tot vier werkdagen voor de incassodatum wijzigen. Op deze incassodatum – drie werkdagen voor de standaard handelsdag – incasseren we jouw inleg. Ongeveer één week voor de uiterste wijzigingsdatum ontvang je van ons een e-mail. Daarin staat het bedrag dat we gaan incasseren zodat je nog voldoende tijd hebt dit te wijzigen.

  • Wanneer is de uiterste wijzigingsdatum voor een opname verzoek?

    Je kunt jouw opnameverzoek tot één werkdag voor de standaard handelsdag wijzigen of opgeven. De standaard handelsdag is de laatste dag van de maand. Op basis van de slotkoers van de laatste dag van de maand bepaalt CASEIS (voorheen KAS BANK) de intrinsieke waarde van de participaties (‘Net Asset Value’, of NAV). In principe staat de opname uiterlijk tien werkdagen na de standaard handelsdag op jouw rekening.

    NB: in verband met de storneringstermijn is het niet mogelijk om een opnameverzoek te doen van bedragen die je minder dan 56 dagen geleden hebt ingelegd.

  • Wat is de standaard handelsdag?

    Op de standaard handelsdag wordt de waarde van de beleggingen van het Bright Lifecycle Fonds bepaald. Op basis van de slotkoers van de laatste dag van de maand bepaalt Caceis (voorheen KAS BANK) de intrinsieke waarde van de participaties. Dat wordt ook wel ‘Net Asset Value’, of NAV genoemd.

  • Waar en wanneer kan ik mijn inleg terugvinden in de portal?

    Op of rond de vijfde werkdag van de maand zijn alle stortingen, incasso’s en inkomende waardeoverdrachten zichtbaar in de portal: de online deelnemersomgeving.

    Je kunt al eerder de status van jouw inleg terugvinden door op je pensioen- of beleggingsrekening te klikken en de transacties te bekijken:

    Image

    De reden dat er een aantal dagen overheen gaat, is allereerst omdat wij incasseren. Het duurt ongeveer vijf werkdagen voordat alle incasso’s binnen zijn. Immers: als de incasso niet gelukt is, omdat er niet genoeg geld op jouw rekening staat, probeert de bank het nog een paar keer (NB: dit verschilt per bank).

    Daarom zitten er minstens vijf werkdagen tussen de incassodatum en de dag dat wij de intrinsieke waarde van de participaties (‘Net Asset Value’, of NAV) ontvangen van CACEIS, onze bewaarder. Deze peildatum is de zogenoemde “standaard handelsdag”. Op basis van deze NAV wordt er per deelnemer bepaald hoeveel participaties hij of zij krijgt voor zijn of haar inleg.

    De NAV ontvangen wij normaliter de derde werkdag van de maand. Als deze correct is, gaan we alles controleren en verwerken. Als alles klopt, lezen wij deze gegevens in, in de portal en zie jij een dag later – dus ongeveer de vierde werkdag van de maand – de nieuwe waarde van jouw vermogen terug in je klantomgeving.

  • Hoe kan ik een automatische overboeking naar BrightPensioen instellen?

    Bij je aanmelding machtig je ons om je inleg af te schrijven van het door jou opgegeven rekeningnummer. Je kunt de hoogte van je inleg instellen in de portal; jouw eigen online omgeving.

  • Hoe kan ik mijn inleg bij BrightPensioen wijzigen?

    Ieder Bright-lid krijgt z’n eigen online omgeving. Hier kun je op ieder moment jouw inleg wijzigen.

    Inleg wijzigen pensioenrekening

    Als je een pensioenrekening hebt, zie je deze staan op de startpagina (de roze rekening). Als je erop klikt kom je op een pagina met alle informatie over je pensioenrekening.

    Zo kom je bij je pensioenrekening en inleg aanpassen pensioenrekening - BrightPensioen online portal 2022

     

    In dit vierde blok kun je jouw inleg wijzigen. Je kunt zowel een periodieke als een eenmalige inleg instellen. Vergeet niet om op “opslaan” te klikken!

    Afbeelding voor FAQ - Wijzig inleg pensioenrekening BrightPensioen

    Op onze website vind je het overzicht van de incassodata.

    Inleg wijzigen beleggingsrekening

    Als je een beleggingsrekening hebt, zie je een blauwe rekening op de startpagina. Als je hierop klikt, kom je op je beleggingsrekening pagina.

    Zo kom je bij je beleggingsrekening en inleg aanpassen beleggingsrekening - BrightPensioen online portal 2022

    In dit vierde blok kun je jouw inleg op je beleggingsrekening wijzigen. Klik op “wijzig hier jouw inleg”. Vergeet niet om op “opslaan” te klikken!

    Afbeelding voor FAQ - Wijzig inleg beleggingsrekening BrightPensioen

    Op onze website vind je het overzicht van de incassodata.

  • Hoeveel legt een deelnemer gemiddeld in bij BrightPensioen?

    De gemiddelde deelnemer bij Bright legt ongeveer € 350 per maand in. De bedragen variëren van € 100 per maand tot € 1.000 per maand. De meeste deelnemers geven aan hun hele jaarruimte te gebruiken.