Je hebt tot 31 december de tijd om je jaarruimte te benutten. Bereken jouw jaarruimte vandaag.

Speciaal voor Bright-leden

Alle tips, links, inlog naar de portal, samenwerkingen en andere handige voordelen voor Bright-leden.

Image

Slim! Een community.
Kijk wat we doen voor onze leden.

Wij zijn een financiële instelling. Klopt. Maar Bright is meer dan dat. Zo werken we met een coöperatie. Elk lid mag meepraten over onze plannen. Wij werken ook samen met onze community.

En als wij groeien, groei jij mee! Doe je mee?

Image

Delen voor Aandelen
Ons slimme ambassadeursprogramma

Hoe meer leden, hoe lager de tarieven. Dus maak je buurvrouw, vriend, tante of ondernemer om de hoek enthousiast om ook lid te worden. Als hij of zij meedoet, krijgen jullie allebei vijftien extra certificaten van aandelen BrightPensioen. En als we straks winst gaan uitkeren, dan delen jullie natuurlijk mee.

Image

We staan voor je klaar!

Wij zijn pensioennerds. Voor ons is het allemaal gesneden koek. Maar we kunnen ons goed voorstellen dat het voor jou een hoop abracadabra is. Dus heb je vragen? Snap je iets niet? Wil je meer weten? Bel ons. We leggen het graag uit.

Image

Onze partners.
Samen bereik je meer dan alleen!
*Klik* op de logo's voor meer.

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Logo white The Bookie voor website BrightPensioen
  • Logo Humanwave partner van BrightPensioen
  • Logo Easeley, partner BrightPensioen

Save the date!
Belangrijke data voor je inleg en opname.

Je bent de baas over je eigen pensioen. Dus je kunt zelf kiezen wanneer je in wilt leggen: per maand, per kwartaal, per halfjaar of per jaar. Maar… Wij geven als tip om het per maand te doen. Omdat je hiermee het risico beter spreidt. Afhankelijk van wanneer je inlegt, zijn de onderstaande data dus belangrijk voor je.

De bedragen die je vóór de uiterste wijzigingsdatum ingeeft in jouw klantomgeving, worden op de eerstvolgende incassodatum geïncasseerd.

Onderstaande data zijn indicatief. We verwachten het niet, maar er kan altijd iets gebeuren waardoor er van deze data afgeweken wordt.

Image

Veelgestelde vragen over inleggen en opnemen

  • Wanneer is de uiterste wijzigingsdatum voor de incasso van mijn inleg?

    Je kunt je inleg tot vier werkdagen voor de incassodatum wijzigen. Op deze incassodatum – drie werkdagen voor de standaard handelsdag – incasseren we jouw inleg. Ongeveer één week voor de uiterste wijzigingsdatum ontvang je van ons een e-mail. Daarin staat het bedrag dat we gaan incasseren zodat je nog voldoende tijd hebt dit te wijzigen.

  • Wanneer is de uiterste wijzigingsdatum voor een opname verzoek?

    Je kunt een opnameverzoek tot één werkdag voor de standaard handelsdag wijzigen of opgeven. De standaard handelsdag is de laatste dag van de maand. Op basis van de slotkoers van de laatste dag van de maand bepaalt KAS BANK de intrinsieke waarde van de participaties (‘Net Asset Value’, of NAV).

  • Wat is de standaard handelsdag?

    Op de standaard handelsdag wordt de waarde van de beleggingen van het Bright Lifecycle Fonds bepaald. Op basis van de slotkoers van de laatste dag van de maand bepaalt Caceis (voorheen KAS BANK) de intrinsieke waarde van de participaties. Dat wordt ook wel ‘Net Asset Value’, of NAV genoemd.

    Een opnameverzoek doen (of wijzigen) kan tot één werkdag voor deze standaard handelsdag.

  • Waar en wanneer kan ik mijn inleg terugvinden in de portal?

    Op de vijfde werkdag van de maand. Dan zijn alle stortingen, incasso’s en inkomende waardeoverdrachten die we de maand daarvoor hebben ontvangen, zichtbaar in de portal: de online deelnemersomgeving. Je kunt jouw inleg terugvinden door op je pensioenrekening of beleggingsrekening te klikken. Op de pagina van jouw pensioenrekening of beleggingsrekening vind je alle transacties.

  • Hoe kan ik een automatische overboeking naar BrightPensioen instellen?

    Bij je aanmelding machtig je ons om je inleg af te schrijven van het door jou opgegeven rekeningnummer. Je kunt de hoogte van je inleg instellen in de portal; jouw eigen online omgeving.

  • Kan ik mijn inleg bij BrightPensioen tussentijds wijzigen?

    Als deelnemer van Bright krijg je jouw eigen online omgeving. Hier kun je jouw inleg wijzigen wanneer je wilt.

  • Tot wanneer kan ik nog inleggen dit jaar?

    Je kunt het hele jaar inleggen. Dat doe je door je inleg op te geven in de portal; jouw persoonlijke online omgeving. Wil je per maand weten wanneer je uiterlijk je inleg kan opgeven of wijzigen? Klik op “voor Bright leden”, rechts bovenin onze website. Daar vind je alle belangrijke data, waaronder de wijzigingsdata.

  • Hoeveel legt een deelnemer gemiddeld in bij BrightPensioen?

    De gemiddelde deelnemer bij Bright legt ongeveer € 350 per maand in. De bedragen variëren van € 100 per maand tot € 1.000 per maand. De meeste deelnemers geven aan hun hele jaarruimte te gebruiken.