De werkgeversportal is live!

Wijzigingen voor jouw medewerkers doorgeven? Checken wie al wel en wie nog niet meedoet? Dat gaat via de nieuwe werkgeversportal.

Image

De eerste versie van de werkgeversportal is live. De beheerder kan in de online omgeving zien welke medewerkers een rekening bij Bright hebben. Wordt de maandelijkse inleg voor de medewerkers ingehouden via de salarisstrook? Dan kan de inleg hier doorgegeven en gewijzigd worden.

Zo kom je in de portal:

  • Je logt in met het e-mailadres waarop de notificatiemails van Bright worden ontvangen. De mail waarin staat welke medewerkers meedoen en wat hun inleg is.
  • De eerste keer moet je een wachtwoord aanmaken. Klik in het inlogscherm van de portal op “nieuw wachtwoord opvragen” en volg de stappen. Kom je er niet uit, lees dan hier de instructie.
  • Ben je zelf ook deelnemer bij BrightPensioen? Log dan in met je bestaande e-mailadres en wachtwoord.
  • Na het inloggen kom je op de startpagina. Ga naar de werkgeversomgeving door te klikken op het menu (poppetje, rechtsboven in het scherm) en daarna op “switch naar [naam bedrijf]”.

 

Ga naar de portal

Of bekijk eerst de demo video hieronder

Handleiding werkgeversportal

De werkgeversportal is simpel in gebruik. Maar bekijk toch eerst even onderstaande demonstratie-video.

Liever lezen? Ga naar de handleiding.

Veel gestelde vragen

  • Het lukt mij niet om in te loggen in de werkgeversportal. Wat moet ik doen?

    We hebben voor alle werkgevers de contactpersoon gekoppeld als beheerder van de werkgeversportal. We hebben het e-mailadres waarnaar wij de notificatiemails sturen ingesteld als gebruikersnaam. 

    Bij de eerste keer inloggen volg je deze instructie om een wachtwoord in te stellen.

    De beheerder kan vervolgens via de portal ook andere collega’s rechten geven om in de werkgeversportal in te loggen en wijzigingen door te voeren. Deze collega’s moeten hiervoor zelf een account hebben bij BrightPensioen. Anders is dit niet mogelijk. Zij loggen in via hun eigen portal en kunnen vervolgens switchen naar de werkgeversportal via het menu.

    Mocht het hierna toch niet lukken. Neem dan contact met ons op zodat we je kunnen helpen.

  • Het verschil tussen inleg via de werkgever of via de werknemer

    Als je pensioen faciliteert zijn er zijn twee manieren om in te leggen. Via de werkgever of via de werknemer. In alle gevallen werkt het via automatische incasso.

    1. Incasseren bij de werkgever. Hiervoor kies je als je 100% controle wilt hebben over hoeveel er ingelegd wordt. In dat geval incasseren we de inleg van de bankrekening van de werkgever. Omdat er een inhouding op het nettoloon plaatsvindt moet de medewerker hiervoor een “volmacht tot inhouding lijfrente” tekenen. Een voorbeeld daarvan is hier te downloaden.
    2. Incasseren bij de medewerker. In dit geval incasseren wij de inleg van de bankrekening van de medewerker. De medewerker kan zelf zijn inleg aanpassen en heeft meer flexibiliteit. Deze optie wordt het meest gekozen.

    Als je voor optie twee kiest, maar wel wilt weten of er ingelegd wordt, kun de medewerkers vragen het financieel jaaroverzicht te laten zien of een (kopie) bankafschrift met de incasso van BrightPensioen.

    Vanaf 2022 kunnen werkgevers via een werkgeversportal zien of medewerkers inleggen.

  • Hoe of waar geef ik als werkgever aan dat ik pensioen wil faciliteren voor mijn werknemers?

    Goed dat je pensioen gaat regelen (via BrightPensioen). Laat je gegevens op deze pagina achter. Wij nemen dan snel contact met je op.

    Indien je al pensioen faciliteert voor jouw werknemers en iets wilt regelen, dan kan dat via de werkgeversportal.

  • Kan ik een extern bedrijf (zoals mijn salarisadministratiekantoor) toegang geven tot de werkgeversportal?

    Wordt de salarisadministratie of boekhouding van jouw bedrijf geregeld door een extern bedrijf en wil je dat zij ook wijzigingen kunnen doorvoeren in de portal van Bright? 

    Geef het via dit formulier aan ons door, dan zullen wij het verder in orde maken.

  • Ik ben ingelogd in de portal van mijn bedrijf, maar ik kan de inleg voor mijn werknemers niet wijzigen?

    Klik op de overzichtspagina op “werknemers bekijken en bewerken” om naar de werknemersgegevens te gaan. Deze kun je hier bekijken, bewerken en downloaden als CSV.

    Druk op de knop  “bewerken” om onder andere de inleg vanuit de werkgever aan te passen. Let op! Het kan zijn dat niet alle gegevens op het scherm ‘passen’. Er verschijnt dan automatisch een scrollbar.

    Hier vind je de volledige handleiding.

    Heb je deze optie niet en zie je alleen de werknemers die een rekening hebben bij BrightPensioen? Dan geldt voor jouw bedrijf dat we de inleg uitsluitend bij de werknemer zelf incasseren. Het is inmiddels ook mogelijk het werkgeversdeel apart bij de werkgever te incasseren. Ben je hierin geïnteresseerd? Neem dan contact met ons op via deze pagina.

Deel jouw feedback!
Laat ons weten wat je van de nieuwe portal vindt

  • Sleep bestanden hierheen of
    Toegestane bestandstypen: jpg, png, docx, pdf, Max. bestandsgrootte: 32 MB.
    • Vul het e-mailadres in waarmee je bij ons bekend bent.