Pensioen voor SNS Franchise medewerkers

Een flexibele, duurzame en betaalbare oplossing waar iedereen blij van wordt.

Image

BrightPensioen voor SNS Franchise

Flexibel, voordelig, fiscaal vriendelijk en duurzaam. Doordat onze oplossing in de derde pijler van het pensioenstelsel valt is er meer flexibiliteit en keuzevrijheid voor jou en je medewerkers. Bovendien kun je hier als franchisenemer zelf ook aan meedoen. Op deze pagina leggen we uit hoe het werkt. Zowel voor de franchisenemer als voor de medewerkers.

Image

Franchisenemer blij, werknemer blij

  • De voordelen voor de ondernemer
    • Je zit nergens aan vast
    • Je bepaalt zelf wie mee mag doen en hoe
    • Individuele afspraken per medewerker mogelijk
    • Lage kosten: bedrag per medewerker
    • Franchisenemer kan zelf ook meedoen
    • Geen administratief gedoe
  • De voordelen voor je werknemers
    • Een fiscaal vriendelijk potje voor later
    • Twee rekeningen voor één lidmaatschap
    • Pensioenpot tegen kostprijs belegd
    • De pensioenpot verhuist mee met de medewerker
    • Een vijf-sterren waardering MoneyView
    • Bij overlijden gaat vermogen naar nabestaanden
Image

Het kostenplaatje voor de franchisenemer

Waar elke pensioenaanbieder geld verdient aan zowel de uitvoering als de beleggingen, verdient BrightPensioen uitsluitend aan een vaste vergoeding per medewerker. Doordat we tegen kostprijs beleggen houden je medewerkers meer pensioen over.

Per medewerker die meedoet betaal je eenmalig € 50 inschrijfgeld. Daarvoor krijgen ze certificaten van aandelen BrightPensioen.

Afhankelijk van het aantal medewerkers dat mee gaat doen bedraagt de jaarlijkse vaste uitvoeringsvergoeding per medewerker € 150 – € 180 per medewerker. Deze wordt eenmaal per jaar naar rato in rekening gebracht bij de werkgever. Dus als iemand halverwege het jaar mee gaat doen kost dit de helft.

De medewerker kan hierdoor tegen kostprijs pensioen opbouwen. Zie hieronder.

Medewerkers: beleggingskosten tegen kostprijs

  • 0,07%

    De instapvergoeding voor elke storting die je doet.

  • ca. 0,13% / 0,19%

    De lopende fondskosten defensief / neutraal in 2022.

  • 0,05%

    De uitstapvergoeding voor wanneer je het fonds verlaat.

Vestiging en / of medewerkers aanmelden

Hieronder kun je jouw filiaal aanmelden. Je kunt ook direct de medewerkers aanmelden aan wie je BrightPensioen wilt aanbieden. Dat kan ook op een later moment. De medewerkers ontvangen vervolgens een informatie-email waarmee ze zich kunnen aanmelden.

Jullie accountmanager Bas de Roo

Even voorstellen… Jullie accountmanager Bas de Roo. Bas is al jaren klant van SNS en vaste contactpersoon voor de franchisenemers. Je kunt Bas bellen op 06-51793116 of mailen op basderoo@brightpensioen.nl.

Image

Waar we trots op zijn

  • Pensioen Pro Award voor communicatie - BrightPensioen maart 2022
  • Trustpilot afbeelding website BrightPensioen
  • Image

Wil je meer weten? Lees dan verder...

  • Het verschil tussen inleg via de werkgever of via de werknemer

    Als je pensioen faciliteert zijn er zijn twee manieren om in te leggen. Via de werkgever of via de werknemer. In alle gevallen werkt het via automatische incasso.

    1. Incasseren bij de werkgever. Hiervoor kies je als je 100% controle wilt hebben over hoeveel er ingelegd wordt. In dat geval incasseren we de inleg van de bankrekening van de werkgever. Omdat er een inhouding op het nettoloon plaatsvindt moet de medewerker hiervoor een “volmacht tot inhouding lijfrente” tekenen. Een voorbeeld daarvan is hier te downloaden.
    2. Incasseren bij de medewerker. In dit geval incasseren wij de inleg van de bankrekening van de medewerker. De medewerker kan zelf zijn inleg aanpassen en heeft meer flexibiliteit. Deze optie wordt het meest gekozen.

    Als je voor optie twee kiest, maar wel wilt weten of er ingelegd wordt, kun de medewerkers vragen het financieel jaaroverzicht te laten zien of een (kopie) bankafschrift met de incasso van BrightPensioen.

    Vanaf 2022 kunnen werkgevers via een werkgeversportal zien of medewerkers inleggen.

  • Wat gebeurt er als een medewerker uit dienst gaat?

    Een BrightPensioen rekening staat altijd op naam het individu (in dit geval: de werknemer). Deze pensioenrekening blijft gewoon bestaan dus en is gekoppeld aan de persoon. Ook als hij of zij (bijvoorbeeld) verandert van baan.

    Gaat een medewerker uit dienst? Geef dit door via de online portal. Wij benaderen de medewerker om te overleggen wat hij of zij wilt doen met de pensioenrekening.

  • Betaal ik als werkgever ook voor de werknemers die geen rekening openen bij BrightPensioen?

    Daar kunnen wij kort over zijn: nee. Je betaalt alléén voor werknemers die meedoen. In de werkgever notificatiemail of op je factuur kun je zien wie dat zijn.

  • Kan ik BrightPensioen ook aanbieden aan zzp'ers die voor mij werken?
    Dat kan zeker. Goed idee! Slim om waardevolle zzp’ers tevreden te houden. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om pensioen aan te bieden en dat jij, als opdrachtgever, het inschrijfgeld en het jaarlijkse lidmaatschap betaalt. De freelancers kunnen verder zelf bepalen hoeveel ze inleggen.
  • Hoe geef ik wijzigingen door voor mijn werknemers?

    Via de werkgeversportal kun je alle mutaties doorgeven. Denk aan: indiensttreding, uitdiensttreding en mutaties met betrekking tot inleg (indien dit via de werkgever gaat).

  • Hebben jullie een (reken)voorbeeld van een salarisstrook?

    Uiteraard. De inleg bij BrightPensioen wordt namelijk altijd gedaan vanuit het nettosalaris. Ook als je als werkgever een bijdrage op de pensioenrekening van de werknemer doet. In ons whitepaper voor werkgever vind je een acuteel (reken)voorbeeld.

Wat maakt Bright uniek?

  • Wij zijn tegen variabele kosten

    Wij verdienen niet aan jouw pensioen, maar aan een lidmaatschap.

  • Wij zijn een social enterprise

    Wij gaan niet voor maximale winst, maar voor een maximaal pensioen.

  • Wij werken met een coöperatie

    Elk lid is mede-eigenaar en deelt mee in de winst. Da’s slim en eerlijk.