Vragen over Wijzigingen
- Hoe kan ik een nieuwe werknemer toevoegen als ik al pensioen faciliteer voor mijn werknemers? Als je al pensioen faciliteert voor jouw werknemers maar je wil een nieuwe werknemer toevoegen, dan kan je via deze pagina zijn/ haar gegevens invullen.
- Hoe kan ik een andere tegenrekening/ IBAN opgeven?
Als je bent ingelogd in jouw online omgeving kan je op de pagina ‘mijn gegevens’ aan de rechterkant jouw bankrekeningnummer wijzigen.
- Hoe kan ik een automatische overboeking naar BrightPensioen instellen?
Bij je aanmelding machtig je ons om je inleg af te schrijven van het door jou opgegeven rekeningnummer. Je kunt de hoogte van je inleg instellen in de portal; jouw eigen online omgeving.
- Kan ik mijn inleg bij BrightPensioen tussentijds wijzigen?
Als deelnemer van Bright krijg je jouw eigen online omgeving. Hier kun je jouw inleg wijzigen wanneer je dat wilt.
- Hoe geef ik wijzigingen door voor mijn werknemers?
Via de servicepagina voor werkgevers kun je alle mutaties doorgeven: indiensttredingen, uitdiensttredingen en mutaties in de inleg (indien dit via de werkgever wordt geïncasseerd).
- Wat gebeurt er als een medewerker uit dienst gaat?
De BrightPensioen rekening staat altijd op naam van het individu. Deze pensioenrekening blijft gewoon bestaan dus en gekoppeld aan de medewerker. Ook als hij of zij (bijvoorbeeld) verandert van baan.
Gaat een medewerker uit dienst? Geef dit aan ons door. Wij benaderen de medewerker om te overleggen wat hij of zij wilt doen met de pensioenrekening.
- Kan ik de eenmaal gekozen pensioen-/einddatum nog wijzigen?
Ja, die datum kun je op ieder moment nog wijzigen.