Vragen over Aanmelden & opzeggen

Terug naar alle vragen DGA Werkgever Werknemer Zzp'er

  • Ik wil dat mijn collega ook kan inloggen om gegevens te wijzigen, kan dat?

    Als je bent ingelogd als beheerder kun je bij “werknemers bekijken en bewerken” één of meerdere collega’s “editor” maken. Deze kunnen dan inloggen in hun eigen portal en via het symbool rechtsboven switchen naar de werkgeversportal.

    Heeft jouw collega zelf geen account bij BrightPensioen, maar wil je wel dat hij/zij in de werkgeversportal wijziging kan doorvoeren? Geef dit dan door via dit formulier. Wij zullen het verder in orde maken.

  • Het lukt mij niet om in te loggen in de werkgeversportal. Wat moet ik doen?

    We hebben voor alle werkgevers de contactpersoon gekoppeld als beheerder van de werkgeversportal. We hebben het e-mailadres waarnaar wij de notificatiemails sturen ingesteld als gebruikersnaam. 

    Bij de eerste keer inloggen volg je deze instructie om een wachtwoord in te stellen.

    De beheerder kan vervolgens via de portal ook andere collega’s rechten geven om in de werkgeversportal in te loggen en wijzigingen door te voeren. Deze collega’s moeten hiervoor zelf een account hebben bij BrightPensioen. Anders is dit niet mogelijk. Zij loggen in via hun eigen portal en kunnen vervolgens switchen naar de werkgeversportal via het menu.

    Mocht het hierna toch niet lukken. Neem dan contact met ons op zodat we je kunnen helpen.

  • Kan ik BrightPensioen ook aanbieden aan zzp'ers die voor mij werken?

    Dat kan zeker. Goed idee! Slim om waardevolle zzp’ers tevreden te houden. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om pensioen aan te bieden en dat jij, als opdrachtgever, het inschrijfgeld en het jaarlijkse lidmaatschap betaalt. De freelancers kunnen verder zelf bepalen hoeveel ze inleggen.
  • Kan er iemand langskomen om mij en mijn werknemers uitleg te geven over pensioen?

    Zeker. Wij helpen graag! Afhankelijk van de grootte van je bedrijf, kunnen wij bijvoorbeeld een webinar of workshop organiseren. Bij een workshop komt een van onze pensioenexperts langs om haarfijn uit te leggen hoe (Bright en) pensioen werkt. Voor een live webinar kun je online een afspraak maken. Interesse of meer weten? Neem dan even contact met ons op.

  • Hoe kan ik een nieuwe werknemer toevoegen, als ik al pensioen faciliteer voor mijn werknemers?

    Als je pensioen faciliteert via BrightPensioen voor jouw werknemers en je wilt een nieuwe werknemer toevoegen, dan kan dat via de werkgeversportal regelen.
  • Hoe of waar geef ik als werkgever aan dat ik pensioen wil faciliteren voor mijn werknemers?

    Goed dat je pensioen gaat regelen (via BrightPensioen). Laat je gegevens op deze pagina achter. Wij nemen dan snel contact met je op.

    Indien je al pensioen faciliteert voor jouw werknemers en iets wilt regelen, dan kan dat via de werkgeversportal.

  • Waarom vraagt BrightPensioen om een SEPA machtiging?

    BrightPensioen heeft de meeste van haar processen volledig geautomatiseerd. Dit voorkomt menselijke fouten en zo houden we de kosten laag. Zo incasseren we de (door jou opgegeven) periodieke en de eventuele eenmalige inleg, maar ook het jaarlijkse lidmaatschap. In de online deelnemersomgeving kan je jouw (periodieke en/of eenmalige) inleg zelf wijzigen en desgewenst naar 0 zetten.

    Het voordeel van een incasso is dat je deze nog altijd binnen 8 weken nadat de incasso heeft plaatsgevonden zelf kan terugdraaien als je het er niet mee eens bent.

    Let wel op: als je dit doet met de inleg incasso nadat de gelden belegd zijn, dan kunnen er extra kosten aan verbonden zijn. Neem in dat geval eerst contact op met onze klantenservice, zodat we je kunnen helpen eventuele kosten te vermijden.

  • Moet iedereen verplicht meedoen en betaal ik voor werknemers die niet meedoen?

    Daar kunnen wij kort over zijn: nee.

    Jij bepaalt als werkgever wie mee mag doen. Medewerkers kiezen vervolgens zelf of ze ook daadwerlijk een rekening willen openen voor hun pensioenopbouw. Als werkgever kun je dit natuurlijk wel stimuleren. Maar vrijheid staat voorop: het is en blijft individuele pensioenopbouw. En uiteraard betaal je alléén voor werknemers die meedoen. In de werkgeversportal kun je op ieder moment inzien om welke medewerkers het gaat.

  • Wat gebeurt er als een medewerker uit dienst gaat?

    Een BrightPensioen rekening staat altijd op naam het individu (in dit geval: de werknemer). Deze pensioenrekening blijft gewoon bestaan dus en is gekoppeld aan de persoon. Ook als hij of zij (bijvoorbeeld) verandert van baan.

    Gaat een medewerker uit dienst? Geef dit door via de online portal. Wij benaderen de medewerker om te overleggen wat hij of zij wilt doen met de pensioenrekening.