Vragen over Online deelnemersomgeving

Terug naar alle vragen DGA Werkgever Werknemer Zzp'er

  • Hoe werkt jullie portal/online deelnemersomgeving?

    In deze blog zie je hoe onze online portal werkt.

  • Hoe kan ik inloggen in de portal? / How can I login in the portal

    For English, scroll down.

    • Ga naar BrightPensioen.nl en ga naar ‘Voor Bright leden’ en dan naar “Log in bij je Bright omgeving” Of ga met deze link direct naar de pagina.
    • Klik op ‘Nieuw wachtwoord opvragen’.
    • Voer je Bright rekeningnummer in.
    • Klik op ‘Wachtwoord opvragen’. We mailen je dan een tijdelijk wachtwoord.
    • Klik op ‘Ga terug’ en log in met je Brightnummer en wachtwoord dat we hebben gemaild.
    • Kies een #W4chtw00rd dat bestaat uit minimaal 8 karakters. Met minstens één hoofdletter, één cijfer en één speciaal karakter, zoals: ! # + @.
    • Klik op ‘Inleg wijzigen’ en geef daar je periodieke en/of eenmalige inleg in.
      Herhaal bovenstaande stappen als je twee rekeningen hebt.

    English:

    • Go to BrightPensioen.nl and click ‘Voor Bright leden’ (top-right corner) and then “Log in bij je Bright omgeving”. Alternatively: click this link.
    • Click ‘Nieuw wachtwoord opvragen’.
    • Enter your Bright account number.
    • Click ‘Wachtwoord opvragen’. You will receive a temporary password.
    • Click ‘Ga terug’ and login with your Bright account number and password you just received by e-mail.
    • Choose a password of at least 8 characters containing at least one capital, one number and one special character (like ! # + @)
    • Click ‘Inleg wijzigen’ and enter a ‘periodieke inleg’ and/or ‘eenmalige inleg’. The ‘periodieke inleg’ will be collected every period you selected (e.g. monthly) and the ‘eenmalige inleg’ will only be collected the next collection date.
      Repeat these steps if you have more than one account
  • Waar vind ik het certificaat van mijn aandelen?

    De certificaten worden eenmaal per jaar geüpload in de portal. Dat gebeurt in maart.
    Alle leden die voor maart dit jaar lid zijn geworden, kunnen het certificaat vinden in het documentencentrum van de portal. Iedereen die na maart lid is geworden zal het certificaat in het voorjaar van het volgend jaar ontvangen.

    Heb je twee rekeningen? Dan kan het zijn dat het certificaat in slechts één van de rekeningen zichtbaar is. Controleer dus het documentencentrum van zowel de beleggings- als de pensioenrekening.

  • Hoe kan ik een nieuwe werknemer toevoegen als ik al pensioen faciliteer voor mijn werknemers?
    Als je al pensioen faciliteert voor jouw werknemers maar je wil een nieuwe werknemer toevoegen, dan kan je via deze pagina zijn/ haar gegevens invullen.
  • Hoe kan ik een andere tegenrekening/ IBAN opgeven?

    Als je bent ingelogd in jouw online omgeving kan je op de pagina ‘mijn gegevens’ aan de rechterkant jouw bankrekeningnummer wijzigen.

  • Waar en vanaf wanneer kan ik mijn financieel jaaroverzicht bekijken?

    De financiële jaaroverzichten zijn in februari zichtbaar in de portal. Deze gegevens kun je gebruiken voor je belastingaangifte. Je vindt de financiële jaaroverzichten in het documentencentrum in jouw online omgeving.

    Tip:
    Wil je de gegevens van 2019 al eerder naar je boekhouder sturen?

    Dat kan door een overzicht van je transacties (inleg) van 2019 te sturen.

    1. Ga naar ‘Mijn gegevens’
    2. Ga naar ‘Mijn transacties’

    Hier zie je jouw inleg van 2019 die je aan je boekhouder kunt doorgeven.

  • Waarom vind ik BrightPensioen niet terug in www.mijnpensioenoverzicht.nl?

    Op mijnpensioenoverzicht.nl staat alleen het pensioen opgebouwd in de eerste (AOW) en tweede pijler (pensioenfonds/pensioenverzekeraar via werkgever). Individueel opgebouwd pensioen zoals BrightPensioen valt in de derde pijler en is niet zichtbaar op mijnpensioenoverzicht.nl. Dit wordt geregeld vanuit de overheid, wellicht komt hier in de toekomst een oplossing voor. In onze online omgeving is er wel een mogelijkheid om het overzicht van mijnpensioenoverzicht.nl te uploaden.

  • Waar en wanneer kan ik mijn inleg terugvinden in de portal?

    Op de vijfde werkdag van de maand. Dan zijn alle stortingen, incasso’s en inkomende waardeoverdrachten die we de maand daarvoor hebben ontvangen zichtbaar in de portal: de online deelnemersomgeving. Je kunt jouw inleg terugvinden door op je pensioenuitkering te klikken. Aan de rechterkant vind je dan ‘mijn transacties’.

  • Mijn tijdelijke wachtwoord werkt niet, wat nu?

    Het kan zijn dat er een tijdslot van toepassing is op je tijdelijke wachtwoord. Hierdoor kan het zijn dat je tijdelijke wachtwoord pas ná het verlopen van een tijdsperiode pas bruikbaar wordt. Dit staat vermeld in de email met je tijdelijke wachtwoord indien dit van toepassing is.

    Zo niet, controleer dan of je bij het invoeren van het wachtwoord een extra spatie hebt meegenomen aan het begin of einde. Het systeem ziet deze als een extra karakter. Voer het tijdelijke wachtwoord nogmaals in.

    Na 3 keer foutief inloggen, dien je weer een nieuw tijdelijk wachtwoord aan te vragen.

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

    Wachtwoord voor de deelnemersportal vergeten ? Doorloop de volgende stappen:

    • Ga naar het inlogscherm
    • Klik op ‘Nieuw wachtwoord opvragen”,
    • Voer je klantnummer in
    • Kies “Wachtwoord opvragen”.

    Je ontvangt een email met een tijdelijk wachtwoord. Log vervolgens in met je klantnummer en het zojuist verkregen wachtwoord. Hierna word je gevraagd een nieuw wachtwoord te kiezen.
    Dit wachtwoord moet bestaan uit minimaal 8 karakters, waarvan tenminste één hoofdletter (A-Z), tenminste één cijfer (0-9) en tenminste één speciaal karakter (!@#+, etc.).