Overstappen van een andere zzp pensioen aanbieder naar BrightPensioen? Dat kan hier.

Image

De basis van inclusieve communicatie

Nederland is een divers land en wordt steeds diverser. Hoe en voor wie je communiceert is belangrijk. Zo kent Nederland bijvoorbeeld:

  • 2 miljoen mensen met een beperking;
  • 1 miljoen inwoners onder de armoedegrens;
  • 25% heeft een migratieachtergrond;
  • 48% van Gen Z is queer;
  • 54% is praktisch opgeleid;
  • makers van communicatie zijn veelal wit, theoretisch opgeleid en cisgender.

Een aanname is zo gedaan en heeft invloed op het zelfbeeld en de kansen van jouw publiek én het succes van je campagne. In dit webinar leer je daarom meer over inclusieve communicatie. Gegeven door Bright-lid Evita Lammes van Studio Samen. Meld je aan.

Wat komt er aan bod?

Wat betekenen diversiteit, inclusie en gelijkwaardigheid? Hoe bouw je een diverser netwerk op? Hoe kies je een doelgroep zonder stereotypes of uitsluiting? Hoe schrijf je genderneutraal? Welke woorden kun je beter wel of juist niet gebruiken? Al deze punten komen aan bod in het webinar.

Het zal ook gaan over kanalen, beelden en proces. En er is de ruimte om jouw case in te brengen en vragen te stellen. De kennis uit het webinar is direct toepasbaar op jouw project, werk of bedrijf.

Over de spreker

Evita Lammes begon in 2018 als freelance tekstschrijver in de zorg. Daar ontdekte ze hoeveel impact woorden kunnen hebben (zo is “mensen met dementie” iets heel anders dan “dementerenden”). Vanuit haar eigen leerproces startte ze de podcast Inclusiecast. En begreep ze daardoor al snel dat je in je eentje nooit divers bent, dus startte ze in 2021 Studio Samen. Met een divers team helpt ze nu organisaties inclusiever communiceren.

Meld je aan voor het webinar.

Ben je Bright-lid en wil je ook een webinar geven in de Bright Academy? Laat het ons weten.