Overstappen van zzp pensioen aanbieder? Dat kan hier >

4 maart 2020

Mijn functie komt vrij!

Met heel veel plezier heb ik mij bij Bright ingezet als social, content & community professional. Een ontzettend gevarieerde en uitdagende rol. Helaas ga ik het Bright team verlaten. Mijn functie komt dus vrij en hier vertel ik je graag meer over!

De functie en het team

Image

Image

Image

Image
Image
Image

Image

Elke dag wordt de dag afgetrapt met een marketingoverleg samen met Sjaak en Emiel. Sjaak is de commercieel directeur van Bright. Hij heeft een duidelijke visie over het pensioenstelsel en is dan ook voortdurend te horen op de radio en tv. Deze visie brengen jullie onder de aandacht door te reageren op relevante nieuwsartikelen. Daarnaast geef je onze leden een stem door regelmatig zzp’ers in de picture te zetten.

Een belangrijk agendapunt tijdens het marketingoverleg is de website. Samen met Sjaak kijk je hoe je de informatie op de website het beste kunt weergeven en zorg je ervoor dat de informatie correct en makkelijk te lezen is. Door voortdurend teksten heen en weer te sturen komen jullie tot het beste resultaat. Samen met Emiel, onze marketing professional, kijk je vanuit SEO oogpunt naar de teksten en de structuur van de website. Jullie zorgen er ook voor dat alle webinars onder de aandacht worden gebracht bij de juiste doelgroep. Daarnaast bedenk en schrijf je samen met Emiel en Sjaak elke maand inspirerende content voor de klanten en prospect mails.

Eens per week schuift Federica aan bij het marketingoverleg. Federica coördineert de grote projecten, zoals campagnes, SEO en de website ontwikkeling.

Samen met Myrna kijk je hoe je de drukte bij de klantenservice kunt verminderen. Door veelgestelde vragen te beantwoorden op de website vinden (potentiële) leden makkelijk de informatie die ze nodig hebben.

In deze functie krijg je ook te maken met de oprichtster van BrightPensioen: Karin. Want samen met Sjaak is zij verantwoordelijk voor compliance. Zij controleren of onze communicatie-uitingen voldoen aan de wet- en regelgeving. Als financiële instelling zitten we namelijk vast aan wat regels. Zo mogen we bijvoorbeeld niet adviseren, en moeten we altijd genuanceerd communiceren. Maken die regels het bedenken van communicatie-uitingen saai? Zeker niet! Want echt goede communicatie is eerlijk en misleidt niet.

Nina is onze designer. Zij is verantwoordelijk voor de huisstijl. Al onze communicatie-uitingen worden door haar ontworpen. Maar dit doet ze natuurlijk niet alleen, want hier speel jij als social, content en community professional een belangrijke rol in. Jij bedenkt welke content er nodig is en kijkt vervolgens samen met Nina hoe het design de boodschap nog sterker kan maken.

Pascal is onze copywriter. Hij is verantwoordelijk voor de tone of voice van Bright. Jullie sparren regelmatig om samen onderscheidende en inspirerende content te bedenken.

Word jij mijn vervanger?

Zie je het wel zitten om deze rol van mij over te nemen? Of wil je meer weten over deze functie? Bekijk dan de vacature!

Bekijk de vacature