In de werkgeversportal kan de beheerder zien welke medewerkers een rekening bij Bright hebben. Wordt de maandelijkse inleg voor de medewerkers ingehouden via de salarisstrook? Dan kan de inleg hier doorgegeven en gewijzigd worden.
Zo kom je in de portal:
- Je logt in met het e-mailadres waarop je de aanmelding hebt gedaan bij BrightPensioen. Op dit mailadres ontvang je ook de notificatie mails. Dit is de mail waarin staat welke medewerkers meedoen en wat hun inleg is.
- De eerste keer moet je een wachtwoord aanmaken. Klik in het inlogscherm van de portal op “nieuw wachtwoord opvragen” en volg de stappen. Kom je er niet uit? Bekijk de instructie.
- Ben je zelf óók deelnemer bij BrightPensioen? Log dan in met je bestaande e-mailadres en wachtwoord.
- Na het inloggen kom je op de startpagina. Ga naar de werkgeversomgeving door te klikken op het menu (poppetje, rechtsboven in het scherm) en daarna op “switch naar [naam bedrijf]”.
Of bekijk eerst de demo video hieronder.
Handleiding werkgeversportal
De werkgeversportal is simpel in gebruik. Onderstaande demonstratie-video laat het jou stap voor stap zien.
Liever lezen? Ga naar de handleiding.
Veelgestelde vragen
-
Het lukt mij niet om in te loggen in de werkgeversportal. Wat moet ik doen?
We hebben voor alle werkgevers de contactpersoon gekoppeld als beheerder van de werkgeversportal. We hebben het e-mailadres waarnaar wij de notificatiemails sturen ingesteld als gebruikersnaam.
Bij de eerste keer inloggen volg je deze instructie om een wachtwoord in te stellen.
De beheerder kan vervolgens via de portal ook andere collega’s rechten geven om in de werkgeversportal in te loggen en wijzigingen door te voeren. Deze collega’s moeten hiervoor zelf een account hebben bij BrightPensioen. Anders is dit niet mogelijk. Zij loggen in via hun eigen portal en kunnen vervolgens switchen naar de werkgeversportal via het menu.
Mocht het hierna toch niet lukken. Neem dan contact met ons op zodat we je kunnen helpen.
-
Het verschil tussen inleg via de werkgever of via de werknemer
Als je pensioen faciliteert zijn er zijn twee manieren om in te leggen. Via de werkgever of via de werknemer. In alle gevallen werkt het via automatische incasso.
- Incasseren bij de werkgever. Hiervoor kies je als je 100% controle wilt hebben over hoeveel er ingelegd wordt. In dat geval incasseren we de inleg van de bankrekening van de werkgever. Omdat er een inhouding op het nettoloon plaatsvindt moet de medewerker hiervoor een “volmacht tot inhouding lijfrente” tekenen. Een voorbeeld daarvan is hier te downloaden.
- Incasseren bij de medewerker. In dit geval incasseren wij de inleg van de bankrekening van de medewerker. De medewerker kan zelf zijn inleg aanpassen en heeft meer flexibiliteit. Deze optie wordt het meest gekozen.
Als je voor optie twee kiest, maar wel wilt weten of er ingelegd wordt, kun de medewerkers vragen het financieel jaaroverzicht te laten zien of een (kopie) bankafschrift met de incasso van BrightPensioen.
Vanaf 2022 kunnen werkgevers via een werkgeversportal zien of medewerkers inleggen.
-
Kan ik een extern bedrijf (zoals mijn salarisadministratiekantoor) toegang geven tot de werkgeversportal?
Wordt de salarisadministratie of boekhouding van jouw bedrijf geregeld door een extern bedrijf en wil je dat zij ook wijzigingen kunnen doorvoeren in de portal van Bright?
Geef het via dit formulier aan ons door, dan zullen wij het verder in orde maken.
-
Hebben jullie een (reken)voorbeeld van een salarisstrook?
Uiteraard. De inleg bij BrightPensioen wordt namelijk altijd gedaan vanuit het nettosalaris. Ook als je als werkgever een bijdrage op de pensioenrekening van de werknemer doet. In ons whitepaper voor werkgever vind je een acuteel (reken)voorbeeld.
-
Hoe kan ik een nieuwe werknemer toevoegen, als ik al pensioen faciliteer voor mijn werknemers?
Als je pensioen faciliteert via BrightPensioen voor jouw werknemers en je wilt een nieuwe werknemer toevoegen, dan kan dat via de werkgeversportal regelen.